آرشیف

2015-6-22

احمد شکیب حمیدی

پته خزانه قـــــــــــرن 21

با تاسف که, در جامعه استبداد زده ما از گذشته ها بدینسو رسم بر این است که در برابر هرگونه جعلکاری و حق تلفی تاریخی گروه حاکم باید خموشانه و صبورانه و با فرهنگ تسامح بر خورد کرد.! حتا روشنفکر جامعه ما در یک چنین موارد گاهی محافظه کارانه با فرهنگ تسامح و مدارا نظاره گر وتماشاچی باقی میماند و در بسا موارد با توسل به فرهنگ تساهل تمام نابسامانی ها و جعلیات را به گردن استبداد می اندازند و خود را بی نیاز از هرگونه تغییر، اصلاح و خانه تکانی فکری می دانند، و این پالیسی را برای حفظ به اصطلاح وحدت ملی؟ لزومی میپندارند. 
استبداد حاکم نیز باستفاده از این روش توانسته است که با خاطر آرام هویت خود را با نفی و سرکوب دیگران بسازد. و بنام" پژوهش های تاریخی" به" حذف و تصفیه حساب دیگران"بپردازند!
لهذا جاعلین " مافیای ملی؟" تاریخنگاری در کشور در سده ء گذشته توانستند با تلاشهای پیگیر. مستمر از توبره خیال برای خویشتن خیالبافی کنند و با جعل و وارونه جلوه دادن حقایق به کشف پته خزانه های خیالی بپردازند! و این روند کماکان تا امروز ادامه دارد.
تا جائیکه این جعلسالاران در این قرن 21 , در این قرن که حقایق تاریخی می توانند خود بخود سرشان را از لابه لای تحریف ها، سیاه نمایی ها، یکسو نگری ها و داوری های بغض آلود بیرون آورند !! و فریاد بر آرند که ای بیخبران دیگر نه از عقل بلافید و نه طامات ببافید حقیقت همین است که هست!از قیاس تان خنده آید خلق را! از پا ننشسته اند طوریکه هفته گذشته اکادمی علوم "جعلنامه" جدیدی را که میتوان آنرا بحق "پته خزانه قرن 21" نامید مزین به امضای رئیس جمهور انتشار داد! این جعلنامه که توسط عده ای متعصب و فاشیست تدوین شده بود خشم همگان را بر انگیخت تا جائیکه منجر به جمع آوری دوباره این جعلنامه و برکناری چهار تن از مسئولین امور توسط رئیس جمهور گردید.
پانسمان نه جراحی
حامد کرزی که با یک دهه سلطانی کشور را شبیه کشتی تایتانیک به غرق حتمی رسانیده است مثل همیشه توانست با اکت و ادا ملی گرایانه این زخم را عجالتآ پانسمان کند. اما معلوم است که او و اطرافیانش هیچگاه به علاج واقعی و جراحی نمیپردازند! آنها توانستند از آب گل آلود خوب ماهی بگیرند و توانستند هم غایله را خاموش کنند وهم رئیس اکادمی را که جمعیتی بود از کار برکنار نمایند و جای را برای ورود کسی دیگری از افراد قبیله مهیا نمایند.. جالبتر اینکه با جمع کردن جلد دوم پته خزانه نگاه ها ازجعل در سرشماری نفوس کشور که در جلد اول این جعلنامه درج گردیده بود منحرف گردید ! حالا دیگر بدون شک که مارشال باورش شده که وی بامتیاز از همین جماعت 12 فیصدی بر کرسی معاونیت اول کشور اکثریت 62 فیصدی تکیه زده و از این پس هیچگاه واکنشی جز خموشی و نگاه چون گوسفند قربانی نخواهد داشت! معاون 9 فیصده حتمن مراتب امتنان خود را بر این تحقیق افلاطونی تقدیم نموده باشد رئیس پارلمان خو از جماعت دو فیصدی است وی باید که آرام باشد و …! ماند اپوزیسیون! اپوزیسیون هر کدامشان بار ها در پیشگاه ملت امتحان شان را داده اند! اینها همه چشم طمع به یک تبسم دارند! حتا اگر این تبسم از جانب گل آغا شیرزی باشد! لهذا مغز متفکر و تیوری پرداز اصلی این ماجرا توانست به سهولت به هدف اصلی اش که همانا سرشماری خیالی نفوس اقوام کشور بود نائل کردد و من شخصآ این بظاهر عقب نشینی تکتیکی تمامیت خواهان را یک پیروزی بزرگ برای مغز متفکر این تیوری میدانم
و اما از این نفاق افگنی چه کسی سود میبرد؟
هر چنداختلاف پدیده ای اجتماعی است و جامعه بدون اختلاف اصلآ وجود ندارد ولی دامن زدن به اختلافات سلیقوی و تبدیل کردن آن به مشکلات غیرقابل حل که برآیندی جز از بین رفتن امنیت ,عدم همکاری و وفاق ملی ندارد، نگران کننده است! در جهان امروزی و حتا در سده گذشته در اکثریت کشور های جهان سعی بر این بوده تا در موارد علوم تاریخی و بویژه بر پژوهش های تاریخی حتی الامکان بر" یافته ها "مورد توافق بیشتر تمرکز صورت گیرد در حالیکه این مسئله در کشور ما کاملآ بر عکس است! بگفته استاد "پرتونادری" سالهاست جنجال تخمین تعداد دندانهای اسپ است! اما هیجکس حاضر به شمارش دندان های اسپ نیست!علتش را هم هیچکس نمیداند! هرکس یکدیگر را ملامت میکنند و در نهایت پای بیگانه را بمیدان میکشند!! اما بدون شک سازماندهنده هر که است در کار خود استاد است طوریکه میگویند: شیطان با پیروانش برای خراب کردن یک شهر دست بکار شدند. افراد شیطان بشدت دست بکار شدند و شروع به براندازی شهر کردند و هنگامیکه از خراب شدن نیمی از شهر فارغ شدند برای دادن گذارش نزد استاد "شیطان بزرگ" آمدند! و دیدند که شیطان بزرگ " استاد و رهنمای اصلی" در طول همین مدت فقط مصروف جوش دادن یک معامله غیر مشروع بین یک زن و مرد است ! پیروان با کنایه از کندی کار استاد انتفاد کردند! شیطان "استاد" در پاسخ خطاب به آنها گفت : هرگاه من چنین معامله ها را جوش ندهم حرامزادگانی چون شما از کجا پیدا شود که به یک اشاره شهری را کن فیکون نماید! متاسفانه که در کشور ما همین استاد بزرگ" شیطان اصلی" از نظر ها همیشه غایب است و تازیانه مجازات بر فرق پیروان از دنیا بیخبر زمانی کوبیده میشود که نیمی از شهر توسط همین پیروان به ویرانه تبدیل شده است!