آرشیف

2014-12-30

زکریا فصیحی

طـــــلـــوع ربیعانه

 

 

 

يا أَيهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا

درود بر تو ای مولود عظیم الشأن ربیع. ای که چراغ چشم روزگار، در انتظار گامهای پر خیر و چهرۀ روشنایی بخشت، کمفروغ شده بود، سلام.
با آمدنت به دل زمستان زدۀ کائنات، بهار ارمغانی کردی و به مشام دود زدۀ هستی، نسیم جان¬فزای نوید و امید و به چشم غبار گرفتۀ روزگار روشنایی.
صدای گامهایت، آن گاه که به زمین نهادی، دنیای جهل و استبداد و تاریکی را به لرزه درآورد (ارهاص). لرزه ای که بعدها به انهدام انجامید، آن گاه که تو به نام پرودگارت ندای إقْرَأْ شنیدی.
طلوع ربیعانه/بهاری ات، مقدمۀ معنا شدن انسانیت و مصداق خارجی یافتن رحمت و روشنایی است و پایان جهل و مستی و استبداد. زین پس نسل بشر برکت و فزونی می یابد؛ زیرا طیف عظیم آن به خاطر جرمِ نداشته، زنده در گور نمی شود زمین به خاطر بلعیدن بی گناهان، دیگر لازم نیست از آسمان و آسمانی ها خجالت بکشد.
ای عظیم الشأن ترین آفریدۀ خداوند! قصد وصفت را ندارم، که نه قلمم توان آن را دارد و نه ذهن و ضمیر و اندیشه ام لیاقت آن را. تنها خواستم درودی به پیشگاه بلندت تقدیم کنم و آمدن ربیعانه ات را به محبان عاشقت، تبریک گویم. همین و دیگر هیچ.

إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يصَلُّونَ عَلَى النَّبِي يا أَيهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا (الأحزاب/56)

الهیم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرج آل محمد
هفدهم ربیع، سالروز میلاد مسعود احمد مختار و رسول ابرار و نیز سالروز میلاد مسعود پرچمدار دین و دانش و فرزند گرامی اش حضرت امام جعفر صادق بر امت دوستارش خجسته و مبارک باد.