آرشیف

2014-12-26

استاد محمود بی پروا

طالبان و القاعده را ما بوجود آوردیم!!

 
 
هیلاری کلینتون وزیر خارجه امریکا دریکی ازجلسات کنگره آن کشور بصراحت اظهار نمود که طالبان والقاعده را 20 سال پیش امریکا بوچود آورد. این خبر اطز طریق سایت :www.afghanpaper.com بتاریخ 08.10.1390 پخش گردید که با تمام جزئیاتش درزیر میخوانید:
 
ما گذشته مشترکی با سازمان القاعده داریم کسانی را که امروز با آنها در افغانستان و پاکستان می جنگیم 20 سال پیش خودمان به وجود آوردیم زیرا در جنگ علیه شوروی سابق از آنها استفاده می کردیم .
 

کد خبر: 30937

 انتشار:   ۱۰:۴۸    ۱۳۹۰/۱۰/۸

 

 
بخش هایی از سخنان هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا در یکی از جلسات کنگره در اینترنت پخش شد که در آن به صراحت به نقش آمریکا در ایجاد سازمان تروریستی القاعده اعتراف شده است.
گزارشات حاکی از آن است که کلینتون در این سخنان گفته است ما گذشته مشترکی با سازمان القاعده داریم.کسانی را که امروز با آنها در افغانستان و پاکستان می جنگیم 20 سال پیش خودمان به وجود آوردیم زیرا در جنگ علیه شوروی سابق از آنها استفاده می کردیم.
وی افزود، ما القاعده را به وجود آوردیم زیرا نمی خواستیم شوروی سابق بر آسیای مرکزی چیره شود و ریگان رئیس جمهور وقت آمریکا با مشارکت کنگره به زعامت دموکرات ها از طرح ایجاد القاعده جهت مقابله با اتحاد جماهیر شوروی استقبال کرد.
کلینتون در ادامه تصریح کرد، دموکرات ها از این ایده حمایت و تاکید کردند ما با دستگاه استخباراتی پاکستان و عوامل پاکستانی وارد عمل می شویم تا مجاهدانی را از عربستان و سایر کشورها استخدام کنند.در همین موقع بود که وهابیت وارد اسلام شد، ما توانستیم بر شوروی سابق در سایه عملیات این افراد پیروز شویم. 
وزیر امورخارجه آمریکا افزود، پس از عقب نشینی شوروی از افغانستان ما میلیاردها دالر خسارت دیدیم و مهار القاعده را از دست دادیم و همکاری با آنها را متوقف کردیم و برخورد با افکار و اعتقادات آنان را به پاکستان محول کردیم.
کارشناسان معتقدند القاعده زیر نظر آمریکا و با پول عربستان و با حمایت دستگاه استخباراتی پاکستان به وجود آمده است.
پیش از این نیز مشاور عالي فرانسوا ميتران، ويليام كيسي رئيس سابق سيا، برژنسكي و برخي ديگر از شخصيت هاي سرشناس غربي در بيان مواضع خود بصورت علني و تلويحي القاعده را ساخته و پرداخته آمريكا مي دانستند. 
این در حالی است که امریکا و هم‌پیمانانش در سال ۲۰۰۱ در پی حملات ۱۱ سپتامبر، به بهانه سرنگونی رژیم طالبان ومبارزه با شبکه القاعده و برقراری امنیت در افغانستان وارد کشور شده است و تاهنوز به حضور اشغالگرانه خود ادامه می دهد. 
جالب این جاست که حال آمریکا در پی مذاکره با همین گروهک هایی است که خود بوجود آورده اند!