آرشیف

2017-6-5

نثار احمد کوهین

خطاب به ملت افغانستان :

هم وطنان گرامی ام! ما به حد کافی در یک خلایی ملت شدن قرار داریم و اکنون عدم همدردی و هم صدایی برادران پشتون، هزاره و از بیک، دارد این خلا را خلا تر و فاصله هارا فاصله دار تر می سازد. نمی دانم که شهدای روز چهارشنبه خونین چرا داد خواهی شان به گردن تاجک تبارها افتاده است؟ و اگر قرار باشد که هر حرکت حق خواهی و عدالت خواهی را ما به تبلیغات ارگ نشینان قومی و سمتی تعبیر کنیم به یقین استبداد همچنان که است باقی خواهد ماند.
شخصن بزرگ ترین گلایه ام متوجه  جوانان هزاره است و من نمی دانم که چرا این آقایان با تمام معنا سکوت کردند و دارند ازین نابرابری های اجتماعی نقش تماشاچی و نظاره گر را ایفا می کنند؟ 
جوانان عزیز! به نظر من این طور که شما ها عمل می کنید فکر نکنم پیامدی خوبی هم برای شما داشته باشد و هم برای تمام اقلیت های مذهبی و قومی که دارند هر روز زیر ستم یک عده مشخص متعصب رنج می برند. من برادر هر پشتون، هزاره، ازبیک، تاجک، بلوچ، ترکمن وو هستم که برای بی عدالتی مبارزه می کند و به تعصب نه گویان هم صدای مظلومان است و از سکوت برادران هزاره، ازبیک وو واقعن متاسف هستم و خواهش می کنم که همرای مرا در صفحه مجازی ترک کنند!

به تعبیر استاد یگانه آیا شما واقعن  چی تصور دارید:

یک آدم آزاده درین کشور نیست؟
یک ذهن فراقومی و حق محور نیست؟

در متن تمام عُرف و قانون و دین
«مرگ» است فقط؟ هیچ گپ دیگر نیست؟

بیاید کمی مسئولانه بیندیشند و مسئولانه تر عمل کنید و اگر قرار باشد که هر حرکت حق خواهی و عدالت خواهی و آزاد زیستنی را به تبلیغات یک کتله کوچک در محور یک قوم و یک گروه پیوند بدهیم، هرگز ما به عدالت و آزادی نخواهیم رسید و طبعی است که، حکام متکی به قدرت، تمام  دستگاه های قدرت، ثروت و تبلیغات را در اختیار دارد و در  هر زمان و در هر مکان، در هر جنایت و ستمی  ممکن است چنین تبلیغات ذهن خراشی را به راه بیندازند و همچنان که هستیم مارا در زیر چکمه های ستم خود له و له شده تر بسازندامید می برم که نسل تحصیل کرده و نسل جوان افغانستانی آگاهانه تر بیندیشند و آگاه هانه تر و جدی تر وارد مبارزه شوند و بیش ازین فریب تبلیغات گروهک هم دست با مافیا و تروریست را نخورده و برای نجات حکومت از دست مافیاها تلاش و پی کار نمایند

باعرض حرمت : نثاراحمد کوهین
14/3 / 1396 کابلافغانستان.