آرشیف

2014-12-12

نبی ساقی

اگر زمین باشد به غور دانشگاه می آید

اخیراً تعدادی از شخصیت ها ،  مسوولین و نمایندگان مردم غور با مقامات وزارت  تحصیلات عالی در مورد تأسیس دانشگاه  در غور صحبت های داشتند و سرانجام وزارت قبول کرده است که این تقاضا را با دو پیش شرط بپذیرد:
یک :  در سال 1391 مقامات محلی غور باید خودشان کرایۀ تعمیر دانشگاه را بپردازند.
دو :  سند مقدار 100 تا 50 جریب زمین به صورت رایگان  به خاطر اعمار دانشگاه به وزارت  تحصیلات ، پیش از پیش داده شود.
 از این دو شرط ، اولی اش مشکلی ندارد و به سادگی مهیا می شود. اما در مورد شرط دومی هم  کارهای  می توان کرد، مثلاً :
 
1- رهبری ولایت  در گذشته هم بعضی کارهای حشری و عام المنفعه به کمک ریاست های این ولایت انجام داده است ، می شود که بازهم هر اداره  یا رییس اداره ، قیمت یک  جریب زمین را یک رقم چاره سازی کند.
 
2- انجوها و شرکت های بسیاری از خود مردم غور در این سالها تاسیس شده اند و به  فضل خداوند،  منافع خوبی هم داشته اند،  ولایت می تواند که ازاین انجو ها نیز در این راستا کمک بخواهد.  آنها بدون شک در این راستا به غور کمک خواهند کرد.
 
3- یک تعداد زمین داران نیز حتما در این کار خیر،  کمک می کنند.  ولایت می تواند  با آنها  صحبت نماید  و از لطف آنها در حق جوانان وآیندۀ غور بهره ببرد.
 
4- یک تعداد از دوستان غوری  که در داخل  و یاخارج از کشور به سر می برند،  اگر توانایی داشته باشند  می توانند در این باره غور را کمک نمایند.
 
 ممکن است ولایت خودش بدون کمک مردم هم  بتواند یک راه ، پیدا نماید ؛ اما  روی همرفته آنچه مهم است این است که ،  سند هرچه عاجل باید تهیه شود در غیر آن  ، بهانۀ وزارت جور می شود و این شانس مهم از دست ما می رود.
 
لطفا نظر بدهید: