X

آرشیف

طـــــلـــوع ربیعانه

 

 

 

يا أَيهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا

درود بر تو ای مولود عظیم الشأن ربیع. ای که چراغ چشم روزگار، در انتظار گامهای پر خیر و چهرۀ روشنایی بخشت، کمفروغ شده بود، سلام.
با آمدنت به دل زمستان زدۀ کائنات، بهار ارمغانی کردی و به مشام دود زدۀ هستی، نسیم جان¬فزای نوید و امید و به چشم غبار گرفتۀ روزگار روشنایی.
صدای گامهایت، آن گاه که به زمین نهادی، دنیای جهل و استبداد و تاریکی را به لرزه درآورد (ارهاص). لرزه ای که بعدها به انهدام انجامید، آن گاه که تو به نام پرودگارت ندای إقْرَأْ شنیدی.
طلوع ربیعانه/بهاری ات، مقدمۀ معنا شدن انسانیت و مصداق خارجی یافتن رحمت و روشنایی است و پایان جهل و مستی و استبداد. زین پس نسل بشر برکت و فزونی می یابد؛ زیرا طیف عظیم آن به خاطر جرمِ نداشته، زنده در گور نمی شود زمین به خاطر بلعیدن بی گناهان، دیگر لازم نیست از آسمان و آسمانی ها خجالت بکشد.
ای عظیم الشأن ترین آفریدۀ خداوند! قصد وصفت را ندارم، که نه قلمم توان آن را دارد و نه ذهن و ضمیر و اندیشه ام لیاقت آن را. تنها خواستم درودی به پیشگاه بلندت تقدیم کنم و آمدن ربیعانه ات را به محبان عاشقت، تبریک گویم. همین و دیگر هیچ.

إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يصَلُّونَ عَلَى النَّبِي يا أَيهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا (الأحزاب/56)

الهیم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرج آل محمد
هفدهم ربیع، سالروز میلاد مسعود احمد مختار و رسول ابرار و نیز سالروز میلاد مسعود پرچمدار دین و دانش و فرزند گرامی اش حضرت امام جعفر صادق بر امت دوستارش خجسته و مبارک باد.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.