X

آرشیف

آیا میدانید که ما گیاهان سبز کیها هستیم؟

 
ما گیاهان سبز چیزهای هستیم که از خاک سر بیرون آورده و خود را استوار درآن نگاه میداریم. نصف تنه و توش ما بداخل خاک ونصف دیگر بالای خاک و رو بهوا بلند میباشد تا خود را به نور آفتاب برسانیم و از آن بخود ودیگران خوردونوش تهیه کنیم.بعض از ما قد خیلی بلند نظر به دیگران ما دارند و بعضی ها هم کوتاه قدترین همه ما میباشند. احتیاجات زندگی خود هارا ازچهار منبع : خاک ، هوا،نور وحرارت بدست می آوریم.
ما بهرجا پیدا میشویم: درخاک ، روی سنگ ها ،درآبها و بین ابحار و هر جای دیگر. ما تقریبا 190000 نوع در روی زمین میباشیم. ما سمبول حیاتیم و درهر جائی که باشیم کار ما همین است که خوردنی تولید کنیم. هرقسمت از وجود ما برای دیگر زنده جانها خوراک است.ما دشمن امراض و آفات و آنها دشمنان ما میباشند.ما فقط اعطای کردگار در روی زمین میباشیم وجز از خالق توانا نیازی بدیگران نداریم( گیاهان میگویند که نیاز آنها به نور خورشید ، خاک ، هوا ودرجه گرمی است و این چهارچیز از عطاهای خداوند است ازینرو آنها صرف بخداوند نیاز دارند و بس و مثل ما انسانها نیستند که غلام زور وزر باشند).
ما چندین گروپ هستیم: یک گروپ ما که از همه دیگران ما بلندقد تراند ، درخت نام دارند. گروپ دیگری که کوتاه قد تراند ، درختچه . گروپ سومی ما پیچک های چوبی ، چهارمی  بته ها   ، پنجمی  کته علف هاو شیشمی  نرم علف ها گفته میشوند.گروپ دیگر ما که جثه بی اندازه خورد دارند ، جامنک بقه  نام گفته میشوند که فقط در آب ها زندگی دارند وبس.
ما ریشه داریم که وجود مارا در خاک محکم استوار نگهمیدارد تا باد  ، طوفانها و سیلاب ها مارا نغلطانند.تنه داریم که ماراقدراست و استوار روبه  بالا نگهمیدارد. شاخه و پنجه داریم تا هر طرف سرخودرا دراز کرده بتوانیم و جهان دوروبر خود را دیده. برگ داریم تا مالک کارخانه غذاسازی باشیم و رنگ سبز داریم تا خوراک ساخته بتوانیم. برگ ما عمده ترین و مغلق ترین ساختار وجود ما است از همین خواطر  آدم دانشمندی درباره برگ ما گفته است : برگ گیاهان سبز از نظر هوشیار       هرورقی دفتریست معرفت کردگار. همچنان ما گل داریم تا بارور شویم ، میوه داریم تا مهد پرورش طفل خود را داشته باشیم ودانه داریم تا نسل خود را بجا مانده بتوانیم. آنچه ما میسازیم میوه است یا دانه ، سبزی است یا چوب ، قند است  یا شهد.
دربین ماجائی برای شیطان نیست ازینرو در بین ما جنگ ، تهمت ، دروغ ، منافقت ، بدکاری ، زورگوئی ، فسادت ، ظلم ، حقارت ، تجاوز  جنسی با اطفال خورد سن  و امثال اینها  وجود ندارند. ما گاهی اوقات که انسان بالای ما ن ظلم میکند ، بین هم به رقابت سالم آنهم به اذن پروردگار خویش بخاطر گرفتن شعاع آفتاب می پردازیم که بسیار دوستانه  است  و بهیچ وجه  منجر به جنگ و لشکرکشی  نمیشود  واین درست مثل مسابقه اسپ دوانی است  که آن یکی که جلو میشود ، مستحق جایزه میگردد و آن دیگران که بدنبال میمانند ، خپ و چپ از میدان می برآیند. ما هم همین طور ، آن یکی که قد بلند تر میکشد ، نور آفتاب را جایزه میگیرد و آن دیگران که در زیر میمانند بدون دعوی جلبی  وبرپا کردن غوغا  با زندگی وداع گفته و بخوشی خود از جهان رخت برمی بندند.
ما ثروت مند ترین ثروت ها هستیم طوریکه هیچ ثروتی از ما بالا و جدا از ما وجودندارد. همه منابع عایداتی دیگراز واسطه ما بدست می آیند چنانچه چرخ های صنعت را ما بگردش درمی آوریم ، راه های رسیدن بمنابع زیر زمینی بوسیله ما تحقق می یابد ، تهیه هوای صاف یا آکسیجن محصول ما میباشد ، ازدیاد  سطح آبهای زیرزمینی و تهیه آبهای صاف و زلال و حیات بخش از وظایف ما بحساب می آیند ، دوا از وجود ماساخته میشود ، خانه ها وقصر های مجلل و باشکوه از طفیل ما بنا می یابند ، احداث خطوط آهن و راه های مواصلاتی از ما نشاءت یافته است ، نفت از ما سرچشمه گرفته و صفره های رنگین و متنوع از ما تهیه میگردد وسر انجام اینکه فولاد با همان سختی محتاج ما میباشد.اینست راه و رسم زندگی ما واینست خصلت وسرشت  ما. در آخرین کلام اینکه ما عناصر تشکیل دهنده بهشت ابدی هستیم  جائیکه خداوند تعالی در آن دنیا بشما وعده زندگی شاد و مسرور جاودانه داده است.
ای انسان مغرور  و جاه طلب ! کمی فکر کن ! اگر خداوند عالم مارا نمی آفرید تو چطور زنده می بودی ؟خوراک از کجا میکردی ،  آب از کجا پیدا میتوانستی ، هوارا کی برایت مهیا میکرد ، بکجا پناه می شدی و چطور از گرمی ، سردی و مصایب  و آلام طبیعی  در امان میماندی ؟ 
پس مارا بشناس ، بما به دیده قدر ببین  و در نابودی ما قدعلم نکن ! ورنه خودت نابود می شوی و از فیض هر دو دنیا محروم  و خا ک به سر میگردی که در نتیجه جایت به تحت ترین دوزخ خواهد بود. خدواندتوانا ترا به راه راست هدایت کند و دلسوز با نگهداری ما گیاهان ومن الله التوفیق.
 
ع. گیاه دوست.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.