آرشیف

2014-12-26

لعل میر دانشور مرادی

مصاحبه با داکتر مجاهد داکترکلینیک غار الله یار

 
 
محمد نبی "مجاهد"  داکتر کلینیک غار الله
محمد نبی "مجاهد"  داکتر کلینیک غار الله
 

نشریه: داکتر صاحب لطف نموده خودتان را معرفی کنید؟
داکترمجاهد: بنام خداوند، این جانب محمد نبی "مجاهد" به صفت داکتر کلینیک غار الله یار درجهت خدمت به مردم منطقه از تاریخ  اول حمل 1390 بدینسو ایفای وظیفه مینمایم .
 
نشریه : داکتر صاحب در رابط به این سب سنتر صحی معلومات ارایه نمائید ؟
داکترمجاهد: این مرکزفرعی(Sub center) درتاریخ 1حمل 1387 توسط مردم غار الله یار تاسیس گردیده  و دردو سال گذشته از طریق دفتر C.H.A  تحت نظر ریاست صحت عامه حمایه گردیده بود. این سب سنتر از تاریخ 1/1/1390 به کلینیک تبدیل گردیده است که فعلاً توسط دفتر "سحابی" اکمال میشود. تعداد داکتران در دوسال گذشته یک قابله ویک داکتر دیگر همراه یگ گارد بودند؛ البته در آغاز سال جاری من بحیث داکتر این کلنیک  ابفای خدمت مینمایم همچنان قابل یاد اوری است که این کلینیک فعلاً در یک تعمیر کرایه میباشد، وتعمیر اصلی این کلینیک ازطرف مردم جاپان منظور گردیده که انشالله در آینده نزدیک اعمار میگردد.
 
نشریه : داکتر صاحب تعداد قریه جات که درین کلینیک رسیده میتوانند لطف نموده معلومات ارایه نمایید؟
داکترمجاهد: منطقه الله یار یک منطقه است که نسبتاً  از یاد دولت و حکومت امروزی فراموش شده و 147 قریه با راه های صب العبور در این منطقه میباشد، که بیش از 61 قریه در زود ترین وقت به این کلینیک رسیده گی میتوانند.
 
نشریه: وضیعت صحی در قریه جات مربوطات غار الله یار چگونه است؟
داکترمجاهد: طبعاً اکثریت خوانواده ها از پیام های صحی وحفظ الصحه  معلومات کافی ندارند، وبیشترین مریضی های که دربین مردم ملاحظ میگردد عبارت اند از معده، کلیه، اسهالات و سینه بغل اطفال میباشد.
 
نشریه: داکتر صاحب از شروع تقرری تان تا حال چقدر مریض را راجستر نموده اید, معاینات، تداوی و ادویه این کلینیک برای مریضان چگونه است؟
داکترمجاهد: از آغاز سال جاری تا حال تقریباً به حدود 10000 ده هزار مریض را راجستر نموده ام، معاینه، تداوی و ادویه این کلینیک برای تمام مراجعین کاملاً رایگان میباشد. 
 
  نشریه : داکتر صاحب برخورد مردم  با شما و مراجعین قریه جات دور افتاده چگونه است؟
داکترمجاهد: برخورد ورفتار مردم با من و مریضان تا فعلاً کاملاً خوب بوده و من از مردم راضی هستم و موجودیت کلینیک های صحی در منطقه بسیار ضروری میباشد.
 
نشریه: پیام شما بحیث داکتر به فامیل ها وخوانواده های شان چیست؟
داکترمجاهد: پیام من منحیث یک داکتر دلسوز و یک پدر مهربان به تمام فامیل های محترم این است که منطقه الله یار یک منطقه سرد سیرو خنک  در فصل خزان وزمستان بوده. نظافت جز از ایمان است ؛ پس متوجه حفظ الصحه ونظافت خود و خوانواده های خویش باشند تا خدا ناخواسته به امراض گوناگون دچار نشوند. وباز هم تکید من این است که فامیل های عزیز اطفال نازنین ودوست داشتنی خود را از سردی هوا محفظت کرده و آنها را خوب گرم نگاه بدارند تا از امراض مختلف از قبیل اسهالات، سینه بغل، گوش دردی و غیره جلوگیری گردد.
 
نشریه:داکتر صاحب اینکه درباره وضیعت صحی منطقه معلومات ارزنده ارایه نمودید یک جهان تشکر میکنیم!
بااحترام
لعل میر دانشور مرادی
دیار فیروزکوه
21 جدی1390

محل خدمت داکتر مجاهد در کلینیک غار الله یار20 جدی1390
محل خدمت داکتر مجاهد در کلینیک غار الله یار20 جدی1390
 
 لیست قریه جات که درین کلینیک رسیده میتوانند 20 جدی 1390
لیست قریه جات که درین کلینیک رسیده میتوانند 20 جدی 1390
 
   تعمیر کرایه کلینیک غار الله یار 20 جدی 1390
تعمیر کرایه کلینیک غار الله یار 20 جدی 1390
 
قریه غار سفلی الله یار وسرک غور الی هرات 5 قوس 1390 عکس از مرادی
قریه غار سفلی الله یار وسرک غور الی هرات 5 قوس 1390 عکس از مرادی