آرشیف

2018-3-27

mazizi

رّد اتهامات سکولاریستها ومستشرقین در مورد تعدد زوجات پیامبر (ص)

رد مقاله منتشرۀ مهدی خلجی ( یکتن ازسکولاریستها وخبرنگار بی بی سی ورادیوی فردای امریکا )که بر طبق  نظریات مستشرقین بر پیامبر عظیم الشان اسلام را  تهمت  شهوت پرستی وزن پرستی داده بود ( نعوذ بالله )
شما مقاله مهدی خلجی را در دیل این نوشته تحقیقی میتوانید مطالع کنید
***************************
حکمت تعدد زوجات پیامبر (ص)
پیش از این که به حکمت تعدد همسران پیامبر ج بپردازیم، لازم است برای خواننده مطالبی را که پیشتر دربارۀ وضعیت تعدد همسران که در جوامع بشری و عرب پیش از اسلام شایع بود، یادآور شویم. در اینجا می‌افزاییم که ازدواج رسول خدا ج با بیشتر از یک زن در مدینه منوره و در سن پیری ایشان بوده است.
پس از ذکر این دو نکته به بیان علت تعدد زوجات پیامبر ج و رخدادهایی که باعث هریک از ازدواج‌های پیامبر ج گردید بنابر ترتیب زمانی آن‌ها می‌پردازیم.
۱خدیجه دختر خویلد
——————–
او نخستین همسر پیامبر  (ص) است که در هنگام ازدواج زنی بیوه و سن وی بالغ بر چهل سال بود. این امر در حالی بود که پیامبر ج جوانی بیست و پنج ساله بود. خدیجه ل با پیامبر ج بیست و پنج سال زندگی کرد و هنگام مرگ شصت و پنج سال داشت و پیامبر ج در زمان حیات خدیجه ل با زن دیگری ازدواج نکرد.
از همین مسأله ازدواج پیامبر ج با خدیجه ل، پی می‌بریم که ازدواج پیامبر ج از روی هوس و شهوت نبوده است، و گرنه حضرت (ص) می‌توانست هرکدام از دختران جوانی را که بخواهد انتخاب کند، مخصوصاً که محمد ج در این هنگام به مکارم اخلاق و صفات نیکو شهرت داشت… اما پیامبرص به دنبال پاکی و عفاف بود که جملگی را در خدیجۀ طاهره ل یافته بود.
۲سوده دختر زمعه 
——————-
در همان سالی که خدیجه ل وفات یافت، ابوطالب عموی پیامبر (ص) هم به سرای باقی شتافت و پیامبر ج این سال را سال حزن نامید. پیامبر ج که در این هنگام تنها و بدون یاور ماند، نیازی شدید به کسی احساس می‌کرد که به او آرامش بدهد. در نتیجه با سوده ل که از زنان مؤمن و مهاجر است ازدواج کرد. سوده ل که شوهرش سکران بن عمرو را از دست داده بود، چون اسلام آورده بود، ترسید نزد خانواده‌اش باز گردد، زیرا مجدداً او را عذاب و اذیت می‌رساندند و شاید حتی او را می‌کشتند. هنگامی که پیامبر ج از احوال او باخبر شد، مایل گشت تا با او ازدواج کند، تا او را از بلاها و آزارها حفظ، و از او حمایت کند، پیامبر ج بر او کرامت نهاد و با وی ازدواج کرد، تا کسی را که با شوهرش در راه خدا هجرت کرده بود، از آزارها حفظ کند.
سن سوده ل در این زمان پنجاه و پنج سال بود و به همین خاطر مردم از تمایل رسول خدا ج به او، با اعجاب و ستایش برخورد کردند. حضرت  (ص) این زن بیوۀ تنها و غمگین و ناتوان را سرپرستی کرد تا درسی برای تمام مردان باشد که همسر اختیارکردن آنان در راستای تحقق اهداف عالی‌شان باشد.
اینجاست که ما بطلان تهمت‌های دشمنان اسلام و اتهامان آن‌ها را نسبت به شهوت‌پرستی و خودبینی پیامبر ج درک می‌کنیم.

ادامه مطلب در اینجا