آرشیف

2016-1-28

گل رحمان فراز

||◇• اوج آزادی در دینداری اسلامی! •◇||

پ.ن: حسن روحانی نشان داد که واقعاً اسلام دموکرات بوده است!

گویند خدایان و آیین های پرستش دیگران را دشنام ندهید و به تمسخر نبینید که مبادا آنها خدا و روش دینداری شما نقد زده و به دیده ی منفی بنگرند.
سخن فوق روایت از اصول و قواعد می کند گویا بی آزاری طوری مخالفین دین را سرگرم خود می سازد که انگار پیروان همین کیش کدام مشکلی از دید زوایای افراطیت با کیش دیگری که مخاطبین در آن روان اند، ندارند.
این سخن صد در صد قابل پذیرش است اینکه اسلام یگانه دین و آیین است که از افراط و تفریط گلایه مندی داشته است و توصیه حد اعتدال را برای کلیه مسلمانان داشته است و همگان را با اصرار به آن دعوت کرده است.
تنها ارزش قایل شدن به روش و طرز فکر دیگران کافی و پسندیده است نه اینکه خود را از دل و جان قربانی ارزش های دینی و مذهبی دیگران نماییم که اصلاً نیازمندی به تعقیب همان اصل و روش حس نمی شود و کدام برتری را برای انسان با ادامه همان سبک نمی بخشد.
اینکه حسن روحانی – رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران را در دیدار با پاپ فرانسیس دیدم، کدام نظر مخالفی به ذهنم در قبال این دیدار خطور نکرد اما به محض اینکه رادیو بی بی سی در گزارش اش به نقل از آقای روحانی نوشته بود که آقای روحانی از پاپ فرانسیس خواست تا برای آقای رئیس جمهور دعا کند برایم خیلی جالب بود که حتی حیرت زده شدم.
میدانم که آقای روحانی قبل از سمت ریاست جمهوری اش از جمله روحانیون برجسته و متنفذ ایران بوده است که بدون شک از کلیه امورات اسلامی و گفتگوی موضوعات دینداری با خبر بوده است اما اینکه در این حالت بی توجهی نشان داده است، نمی دانم!
شاید وی بهتر بداند، پس هر کس که جواب شرعی این موضوع را می داند لطفا نظر اش را ارایه نماید!

با احترام
گل رحمان فراز