آرشیف

2017-10-17

گل رحمان فراز

موشگافی سخنان اخیر احمد سعیدی!

موشگافی سخنان اخیر احمد سعیدی!

بخواهیم یا نخواهیم، قبول کنیم یا نکنیم، باور داشته باشیم و یا نداشته باشیم؛ احمد سعیدی در زمان حال یکی از برجسته ترین نظریه پردازان، کارشناسان و تحلیل گران امور است. وی که از فراز و فرود های زندگی خویش، مهاجرت و نشست و برخاست هایش با بزرگواران و سرو کار داشتن با اشخاص نخبه و افراد تحصیل کرده تجارب کافی کسب نموده است، به سهل می تواند قضایا را به مقایسه رخداد های بگیرد که در زندگی اش تجربه نموده است که اثرات منفی و پیامد های ناگوار آن را لمس نموده و همیشه در تلاش تفهیم آنها به دیگران است.
آقای سعیدی دیشب در برنامه محور تلویزیون طلوع بخاطر ابراز نظر راجع به تظاهرات جانب دارانه شاروال قاضی ذاده (که اکثر ایشان را اقوام و اقارب خود شاروال تشکیل می داد) دعوت شده بود. ایشان صرف نظر از انتخاب جنبه مشخص، حمایت از یک فرد و تخریب فرد دیگر؛ قضایا را عاقلانه و با پرس و پال بسیار تحت بررسی قرار داد که همگان را از طرز قضاوت و روش تحلیل خویش راضی ساخت.
سعیدی در قبال اتهام بی جای غصب دو جریب زمین توسط سناتور محمد داوود غفاری گفت که خود آقای شاروال به شمول اقارب و خویشاوندان اش اکثریت ساحات سبز شهر فیروزکوه را غصب نمودند و فعلاٌ هم در ساحه سبز زندگی می کنند. دوم اینکه موارد غصب بشکل وسیع در ولایات دیگر وجود دارد، هرگاه دولت اراده تخریب منازل اعمار شده در ساحات سبز را داشته باشد، قانون باید بصورت یکسان بالای همه مردم تطبیق گردد.
سعیدی گفت که در این امر نباید شخصیت کشی صورت گیرد و کسیکه با آرای بیش از 15000 رای در شورای ولایتی و آرای همه وکلای شورای ولایتی برای کرسی سناتور شدن نماینده منتخب مردم انتخاب شود به این آسانی تحت توطئه بی جا و بی بنیاد قرار گیرد.
سعیدی خاطر نشان ساخت که شاروال قاضی زاده توسط باند مشخص که در رأس آن آقای عبدالباقی پوپل قرار داشت حمایت می شود و این اتهام شاروال جز اینکه غرض شخصی باشد، مسئولیت کاری وی بوده نمی تواند برای اینکه سناتور غفاری حدوداٌ یازده سال قبل بصورت قانونی طی یک عریضه عنوانی مقام ولایت غور و شارالی آن وقت خواهان اخذ نمره شده است و اسناد بعد از بررسی و طی مراحل، پول لازمه به حساب بانکی حواله شده است و شاروال قبل انجنیر خویش را جهت خط کشی ساحه فرستاده است و وی ساحه را به سناتور غفاری تحویل داده است.
سعیدی افزود: گیریم که سناتور غفاری ساحه متذکره ره غصب نموده است، حالا از زمان مالکیت سناتور غفاری حدوداٌ یازده سال می گذرد، آیا شاروالان اسبق نمی دانستند که این ساحه غصب شده است و اگر می دانستند چرا اندک ترین عکس العملی در این رابطه از خود نشان ندادند؟!
سعیدی با خونسردی و با کمال دل سوزی خطاب به جوانان مظاهره کننده گفت که مشکلات زیاد دیگری در ولایت غور وجود دارد که ایشان باید به خاطر آنها دست به تظاهرات و راه پیمایی های مسالمت آمیز بزنند و نباید قربانی پلان های شوم افراد شوند.
سعیدی از هر دو طرف خواهان حل این معضل شد ولی قاضی زاده را با استناد بر گفتار غلام ناصر خاضع طرف شمرده و عمل کرد اش را نا پسند دانست.