آرشیف

2016-2-28

عبدالقادر حيران غوري

تا زمانی که مردم افغانستان یک تن جان نشوند

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

 
تا زمانی که مردم افغانستان یک تن جان نشوند وتوکل خویش را به الله ج نکنند از این حالت وضیعت بد نفاق ،شقاق جنگ،خون ریزی و ویرانی ها بدر شده نمی توانند نه دین وناموس خویش را نه هم استقلال آزادی نه تمامیت ارضی خود را حفیظ نهگداری کرده می توانند ونه هم صاحب وما لک اقتصاد ونه هم امنیت صلح وارامی در کشور امدنی است . الله ج در ایه اول دوم .سوم سوریه الااحزاب چنین می فرمائید .

يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ اتَّقِ اللَّهَ وَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَالْمُنَافِقِينَ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا ﴿۱﴾
اى پيامبر از خدا پروا بدار و كافران و منافقان را فرمان مبر كه خدا همواره داناى حكيم است (۱)
وَاتَّبِعْ مَا يُوحَى إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ إِنَّ اللَّهَ كَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرًا ﴿۲﴾
و آنچه را كه از جانب پروردگارت به سوى تو وحى مى‏شود پيروى كن كه خدا همواره به آنچه مى‏كنيد آگاه است  
 وَتوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ وَكَفَى بِاللَّهِ وَكِيلًا ﴿۳﴾
و بر خدا اعتماد كن همين بس كه خدا نگهبان [تو]ست (۳)
 
تفسیر : چنانکه تا حال معمول توبوده است اینده هم از خدا یکانه بترس وگفته کافران ومنافقاان را گاهی مپذیر ویعنی هرچند این مردم یکجا شده ویک گروه بزرگ تشکیل دهند سازشهای کنند که مطالب دورغ را بر تو بقبولانند وبتو مشوره های عیارانه بدهند وبخواهند تورا بسوی خود مایل گردانند هر گزپروای انهارا منما وبدون خدا از هیچ کس خوف واندیشه مکن فقط سخن الله یگانه را پذیر ومحص بحضور او متوجه شو اگر همه مخلوق برتو هجوم بیاورند بر خلاف اوتعالی سخن هیچ کس را قعطا مشنو الله تعالی تمام احوال را نیک میداند وهر وقت که حکم می دهد بکمال حکمت و خبر داری میدهد مصلحت ومنفعت حقیقی شما در همان حکمت است چون به تعمیل امر او پرداختید بر همان ذات توکل نمودید تمام کار های شما را به قدرت کا مله خود سرانجام میفرمائد . لایق توکل تنها ذات اوتعالی است کسیکه به تمام دل خود از او شد نمیتواند دل خود را بجای دیگر مائل کند چرا که هیچکس در سینه خود دو دل ندارد یک دلداری وبس است . کفار میخواستند انحضرت صلی الله علیه وصلم را جانب خود مائل سازند ومنافقان می خواستند طرز عمل خود را با و آموزند مگر پیغمبر بر خداوند کریم توکل دارد .وهیچکس مثل او دانا تر نیست . 
    حکم این ایات متبرکه بالای همه مسلمین از ابتدا وتا قیامت جاری میباشد همه مسلمانان به کفار پروا نداشته باسند واز کفار نترسند وتوکل خود را به الله ج کنند الله ج برای شان بس کننده است . اما برادر مسلمان ، ای عالم دین ای روشنفکر مسلمان در هر کجایی که در کره زمین قرار داری وحیات بسر میبری . بدان که کفار ومنا فقین شما را وسرزمین های اسلامی وامت مسلمه را سخت تحت تائثیر .قبض خود در اورده وتوکل مارا خدیشه دار ساخته  است .
   همه ممالک اسلامی مسلمانان را که امروز در حالت های بسیار ضعیف و ناتوان می بینیم علت ان این است که انها فقط فقط توکل خودرا به  الله ج ازدست داده اند ورنه اسلام ومسلمین از خود شان شوکت خاص داشته ودارد وهیچ وقت تی دست نا توان نبوده وهم نمی باشد در صدر اسلام  پیغمبر صل الله علیه وسلم واصحا ب شان بسیار کم بودند  وجهان را سرا سر کفر الحاد بربریت شرک وجهالیت انکار گرفته بود اما اوشان به قوت ایمان توکل قوی وبا پیروی از دساتیر ی قرانی توانستن که احکام اسلامی را در جهان تطبیق بدارند وجهان را از ظلمت تاریکی وجهالت نجات بدهند وهمه خدمات را بطور یکسان برای بنی بشر بیاورند وانها را از زنده گی ذلت غلامی بسوی یک زنده گی با رفا وسعادت دایمی برسانند .
  اینک در کشور عزیز مان افغانستان ببینیم از زمان که اراده وتوکل سیاست مد ا ران ما خدشه دار گردیده وما بعوض اینکه از الله ج رزق وروزی خود را بخواهیم متوجه باشید که یگا نه وسیله را مردم فکرمیکنند که با ما کمک مینماید امریکا وکشورهای غربی است . بلی انها پول های بسیار را برای ما دادند وسرگردان کرده اند ودراینده هم شاید بدارند اما به اندازه یک جوی هم فا یده به ملک ومردم ما نرسانده بلکه باعث در بدری ونا توانی ملت ماشده است اضرار که ازین ناحیه به ملت کشور افغانستان رسیده قرار ذیل است .

1.  میلونها جوان ما درکام هیولای اعتیادفرو رفته وکارخانه های تولید مواد مخدره در کشور ایجاد شده ازهمین پول های کمکی .

2.  خشونت علیه زنان وفساد های گسترده در دوایر دولتی وترویج فرهنگهای کفری لادنی درکشور ازهمین پول های کمکی .

3.  از بین رفتن معارف افغانستان وجاگزین شدن یک معارف خیالی پوچ میان خالی  انگلیس ها به ملیارد ها دالر را به سکتور های تعلمی ومعارف کمک نمود تاکه معارف مارا نابود ساخت وبه هدف شوم خود نایل شد .

4.  خارجی ها توسط پول های خود همه اختیارات قوت های عسکری ونطامی مرا بدست گرفته اند هر عسکر را ده هزار تا پانزه هزار معاش میدهند . اعاشه واباته شان می دارند واکمالات تسحلا تی نموده وسایط رغنیا ت میدهند . فقط هر روزی که بخواهد قطع کمک نماید ما را در یک دشت که نه اب نه سبزی دران رویده یله میدارد که هما نا کسی این ملت قهرمان را به غلامی خود هم قبول نمی کند . وحتمی این روز امدنی است چرا که خصلت وپلان های کاری استعمار نوهمین است .

راه نجات ما در ان است تا که توکل خود را صد فیصد به الله ج بداریم وپروا هیچ کس را نکیم نفاق ونزا ع های که در اثر شیطانت های دشمنان دین وطن دربین ما ایجاد شده است انها را از بیخ بنیاد برکنیم دست وحدت واخوت را بهم دهیم . باصداقت راستی مصدر خدمت وطن شویم ودر مقابل طوطه های دشمنان فریب نخوریم از دوزدی رشوت خیات های مادی ومعنوی اجتناب بداریم امید است الله ج بفصل کرم خود دری عفو را بروی ما بگشاید ومارا از همه افات وبلاهای اسمانی وزمینی نجات بدهد البته اهل ایمان هروقت که به این سرنوشت امروزی گرفتار میشوند بعد از توبه وندامت حقیقی الله ج راه شانرا  راست وسعادت را نصیب شان می نماید ومن الله التوفیق . یا هو