X

آرشیف

روز بین المللی زن (پنجشنبه ۱۷ حوت ۱۳۹۵)

اگر هشتم مارچ روزی مناسبی برای زنان باشد ، تمام زنان هموطن خویش را به این مناسبت تبریک می گوییم . از خداوند متعال می خواهیم مردم مارا توفیق دهد که قدر زنان را بدانند ، از حقوق مشروع آنها چشم پوشی نکنند ، درمورد ایشان انصاف را رعایت نمایند و امابعد:
درهمه جای کشورما حقوق شرعی و مسلم زنان (حق انتخاب همسر، حق میراث ، حق تصرف مهرو …) به وضوح تلف می گردد. دختران را در سنین پائین به شوهر می دهند(می فروشند) ، مهر ایشان را تصرف می کنند ، از حق ارث محروم هستند و هزاران مصیبت دامنگیر آنها.
نویسنده دو مرد قدرتمند هموطن را می شناختم که هرکدام در خانه خود هشت زن داشتند ، تمام مردم محیط خبربودند و تزویج هر زن داستان جداگانه داشت ، هیچ کس از ترس جینگ زده نمی توانست. در بعضی قبایل وقتی مردی به مرگ نزدیک می شود بر سرتصاحب بیوه آن رقابت و نزاع بین اقوام نزدیک در می گیرد ( گویا زن مال میراثی است). یک دوست من گفت مردی از ولایت شان از زنش ناراض بود ، به خسرخود پیغام داد که یک ماه فرصت داری تا پیسه مهریه را که به تو داده بودم بیاوری و دخترت را ببری ، اگر این کارا نکردی دختر را آن طرف سرحد می برم و می فروشم ، بلی « ما مردم باغیرت هستیم ، ننگی ، جنگی ، سبیل سیخ پوز پلنگی» .
امیرعبدالرحمن خان و امیر حبیب الله خان هر کدام ده ها زن در حرم داشتند و هنوز عکس های دسته جمعی چهارده زن حبیب الله خان در مجلات چاپ می گردد. زمانی که نواسه چنگیز، آخرین خلافت بغداد را تسخیر کرد ، در حرم خلیفۀ اسلام هفتصد زن بود و خلفای عثمانی همچنین.
در زمان ما متاسفانه از اسلام هزارو یک قرائت مطرح می شود و تیغ شوم اکثر آنها بر سر نوشت زن تیز می گردد. گروه بوکوحرام بر یک مکتب دخترانه در منطقه «چیبوک» نایجریا حمله کرد و سه صد دختر نوجوان را با خود به جنگل بردند ، گویا تعلیم دختران ناروا است و بنا بر این همه بحیث کنیزفروخته شدند. دنیا نظاره گر فروش زنان و دختران شهر موصل عراق توسط داعش بود. بلی گروهای «بوکوحرام» در نایجریا ، الشباب در سومالی ، داعش در شرق میانه ، القاعده در پاکستان ، طالبان و مالبان و غیره هرکدام قهرمانانی هستند که دنیا و آخرت را محیط مردانه تصور می نمایند و کارد به استخوان ملت ها فرو می برند تا آن روزی که بلای ازجانب خداوند بر آنها نازل گردد ، خران و خرخران روزگار در زیر ریگ روان تاریخ مدفون شوند و جهان بداند که تصورات باطل قابل تطبیق نیستند، هرکس باید در جای خود بنشیند . شاید اراده خداوند چنین رفته که صد سال دیگر این مصیبت ها دوران نماید و آنگاه یک« رنساس» دیگری(این باردر جهان اسلام) تکوین یابد ، چنانچه در اروپا اتفاق افتاد (در قرون وسطی).

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.