X

آرشیف

حکمتیار می آید!

دقیقاً اینکه حکمتیار می آید و استقرار صلح در افغانستان بصورت کامل نهادینه می شود و امنیت بطور مطلوب تأمین می گردد بیشتر از اینکه یک حقیقت محض و تحلیل مشهود باشد، به یک رویای سحری، خواب شتری و خیال باطل مشابهت دارد که در سرشت ایده حکمتیار و گام های خشن حزب شاخه شاخه اش بد بختی متجلی است تا سعادت!
حزب حکمتیار همین حالا به دو بخش و دوره متفاوت تقسیم گردیده است که یک بخش آن تحت رهبری انجنیر وحیدالله سباوون به حمایت از تیم تحول و تداوم تحت رهبری محمد اشرف غنی و بخش دیگری آن تحت رهبری عبدالهادی ارغندیوال به حمایت از تیم اصلاحات و همگرایی تحت رهبری دوکتور عبدالله عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری اشتراک ورزیدند و خود را سهیم انتخابات ساختند و هر کدام به نوبه خود سهم های را اخذ نمودند. همین حالا حاکمیت حزب اسلامی به سطح افغانستان زیر صفر است و احدی را از حامیان حکمتیار و حزب اسلامی اش نمی توان یافت اما آوردن حکمتیار در افغانستان و شامل ساختن آن به پروسه صلح بعد از عقد قطعنامه چند ماده یی و سهیم ساختن آن به تشکیلات حکومتی کدام دردی را دوا نمی کند جز اینکه مرده ها را از قبر برخیزاند، زخم ها را تازه نماید و اشک ها را جاری سازد.
به محض نهایی شدن توافق نامه صلح بین حکمتیار و دولت و وارد شدن حکمتیار در کابل، حامیان فراموش شده وی به پای کوبی خواهند پرداخت و حکمتیار رهبر شان ادعای سهم پنجاه فیصد را خواهد کرد و مجادلات قبل از جورآمد حکومت وحدت ملی از نو آغاز خواهد شد.
فلهذا! حضور حکمتیار، آغاز مرگ تدریجی ملت شدن است و استقبال از حضور حکمتیار در نظام فعلی، استقبال از تکرار وضع تراژیدی سال های سیاه قبل است. حکمتیار در افغانستان سابقه جز دهشت افگنی، دیکاتوری، تعصب گرایی قومی و مذهبی، ویرانگری، مسلمان کشی، ظلم، بی بندباری و خود خواهی سابقه ی خوبی ندارد و ویران شدن کابل را نباید نادیده بگیریم و می بایست که از همان سوراخی برای بار دوم گزیده نشویم!

با مهر
گل رحمان فراز

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.