X

آرشیف

پشت آب رفته، بیل گرفتن خطاست!

پشت آب رفته، بیل گرفتن خطاست!

امروز حضور پلان شده ی عده از افراد را بخاطر تقبیح تصمیم گیری اخیر محترم محمد اشرف – رئیس جمهور حکومت وحدت ملی، داکتر عبدالله عبدالله – رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی و حمایت از ابقا و عدم برکناری الحاج سیما جوینده در سمت والی ولایت غور بودم و اتفاقاً این عملکرد ایشان را به ضرب المثل "پشت آب رفته، بیا گرفتن خطاست!" موافق و مشابه می دانم.
مردم شریف غور! باور کنید که خانم جوینده نظر به لزوم دید داکتر عبدالله عبدالله – رهبر تیم اصلاحات و همگرایی به حیث والی ولایت غور تقرر حاصل کرد و به حمایت همه جانبه داکتر عبدالله عبدالله بر حاکمیت چند ماهه اش ادامه داد، اینکه ما داکتر عبدالله را در اوایل، بخاطر لزوم دید خردمندانه اش جهت تقرر و استخدام بانو "جوینده"، دلسوز و شخصیت بدانیم و به مجرد که وی تغییر ذهنیه داد، عکس های او را با حضور رسانه ها به آتش بکشیم، کاری خوبی نیست و از عواقب خوبی برخوردار نمی باشد.
حکومت وحدت ملی همینکه شعار عدالت و مساوات را سر می داد، به راستی با تقرر دو خانم بحیث والیان ولایات غور و دایکندی نشان داد اینکه واقعاً عملی بر شعار شان وجود دارد اما دیده شده است که تقرر و تعیین بانوان بحیث والیان ولایات کدام نتیجه ی ثمر بخشی نمی داشته باشد و بانوان نمی توانند نقش خوبی را در مقابل جامعه سنتی بازی کنند و مدیریت اربابی از خود نشان دهند که قابل قبول و قناعت مردم عوام باشد.
تغییر و تبدیل وظیفوی در چوکات وظایف حکومتی یک اصل است و باید به دید احترام به آن نگریسته شود، و هیچ کس نباید به میراثی بودن و ابقای دایمی خودش در سمت های دولتی فکر کند! اگر بیاد بیاوریم والیان زیادی آمدند و بعد از انجام ماموریت تعیین شده شان بر طرف شدند.
تصمیم مجدد حکومت وحدت ملی برای اینکه به خانم الحاج سیما جوینده احترام قایل شد و وی را بی سرنوشت (بی کار) نگذاشت نیز قابل قدر است و تقرر بانو جوینده بحیث معاون ولایت کابل نشان دهنده اهمیت قایل شدن به شخصیت خود جوینده است که خانم جوینده می بایست با دل گرم و خاطر راحت آنرا افتخارانه بپذیرد.
هرگاه هدف خانم جوینده خدمت و هم دردی با مردم اش باشد، بدون شک می تواند در سمت معاونیت کابل بیشتر از سمت ولایت غور بدون کدام دغدغه فکری و مردمی به حامیان و هم تباران اش کمک و همکاری نماید اما اگر هدف اش تفرقه انداختن و حکومت کردن باشد، نمی توانم راهی را برایش نشان دهم.
اما باید اصرار کرد اینکه هيچوقت کسی نمی تواند آشوبی برپا کند و همان آشوب را بخاطر سود بردن به نفع خویش استفاده کند.
تظاهرات امروز، مکثی دیگری از فراموش شدن ولایت غور از توجه سران حکومت وحدت ملی خواهد بود و سران حکومت وحدت ملی را منفور برخورد غوریان خواهد ساخت.
جالب تر از همه قد بر افراشتن جامعه مدنی به دفاع از جوینده و تقبیح عمل سران حکومت است که تا حال موش مرده بودند و بزرگترین آوازها و راهپیمایی ها را نه تنها انعکاس نمی دادند بلکه سرکوب هم می کردند اما امروز اعلامیه صادر می کنند (این ها دیگر به نزد مردم از اهمیت بر خوردار نیستند و حالا به نزد همگان خاصیت سرگین غلطان را گرفتند)!
پیشنهاد من به بانو جوینده این است که ملت غور را صرف نظر از مخالفت ها و موافقت های قبلی به نزد اش بخواهد و از همه بخاطر هم تبار بودن و کمک کردن به خود، تشکری نماید و دیگر نگذارد که آواز مردم قربانی کرسی خودش گردد و این است که همه مردم برخورد جوینده را به دید افتخار می نگرند و به تاریخ آنرا والی رفته شده با خاطره خوش می ثبت خواهند کرد.

با احترام
گل رحمان فراز

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.