آرشیف

2015-1-28

نقیب الله ابراهیمی

چگونه مــــــــی توانیم به کشور خـــود خدمت کنیم

 

انسان موجودی اجتماعی است و برای اينکه بتواند برای جامعه مفيد باشد بايد به نکاتی بسيار مهم دقت کند.
اول بايد بداند در زندگی اجتماعی همه به هم وابسته می باشند ولی در عين حال انسان‌ها با يكديگر متفاوت هستند و هيچ فردي كاملاً شبيه انسان های ديگر جامعه نمي باشد حتی اگر اعضای يک خانواده باشند. 
خصوصيات، احساسات، افكار و توانايي‌ها و استعدادهاي هر شخصي با ديگران متفاوت است.
هر يك از ما انسان‌ها مي‌توانيم عضو مفيد و با ارزشي براي جامعه باشيم. فقط كافي است خودمان را بهتر بشناسيم.
خودمان را بپذيريم و از توانايي‌هايمان به خوبي استفاده كنيم درست مثل اعضاي بدن كه با هم متفاوتند و وظايف مخصوصي دارندولی همه شان مفيد وضروری و لازم هستند.
همه ما در وجودمان زيبايي‌ها و نكات ارزشمند و استعدادهايي داريم كه بايد آن‌ها را كشف كنيم تا از وجود خودمان راضي باشيم. به وجود خودمان افتخار كنيم،سپس بتوانيم برای جامعه مفيد و ارزشمند باشيم به اين ترتيب احساسي خوشايندی خواهيم داشت.
براي اين‌كه بتوانيم مفيد باشيم بايد خوب زندگي كنيم و از جسم و روان خود خوب مراقبت كنيم‘ لازم است "فكر كردن" را به خوبي يادبگيريم. بايد بتوانيم از نيروي فكر خود استفاده كنيم و براي خود يك زندگي سالم و شاد بسازيم. 
اگر هر کسی از سن كم ياد بگيرد خوب فكر كند مي‌تواند مشكلات و مسايل خود را خوب حل كند، تا وقتي بزرگ‌تر شد كم‌تر اشتباه كند، موضوع مهم اين است كه ياد بگيريم چگونه مشكلاتمان را حل كنيم و براي اين کار بايد خوب فكر كنيم وتصميم درست بگيريم.
رمز موفقيت و خوشحالي درتصميم گيری به موقع است زيرا اگر قبل از گفتن هر حرفي و انجام هر كاري خوب بينديشيم در كارهايمان كم‌تر اشتباه مي‌كنيم و موفق‌تر و خوشحال‌تر مي‌شويم پس ميتوانيم مفيدتر باشيم.
در مورد راه حل مسايل و مشكلات راه‌حل‌هاي خوب زيادي وجود دارند كه ما را به موفقيت مي‌رساند و همين طور راه‌حل‌هاي نادرست زيادي كه باعث مي‌شود مشكلات و ناراحتي ما بيش‌تر شود، هر قدر بتوانيم راه حل‌هاي بيش‌تري پيدا كنيم موفق تريم، براي اين‌كه راه‌حل‌هاي زيادي به دست بياوريم مي‌توانيم با دوستانمان مشورت كنيم.
ميتوانيم از افراد با تجربه برای برنامه ريزی آينده کمک بگيريم و از تجربيات آنها استفاده کنيم تاراه حل مناسبی برای خدمت بهتر به خودمان و جامعه با توجه به استعداد و علايق خود بيابيم.

نقیب الله ابراهیمی مقیم ایران
تاریخ:24/10/1391