آرشیف

2015-3-9

علاوالدین جلالی

مادر مهربان و خواهر عزیزم ! جایگاه تو بالاتر از 8 مـــارچ است

مادر مهربان و خواهر عزیزم !  جایگاه تو بالاتر از 8 مـــارچ است

تمام روزها روزشماست شما کارگر، برده ویا کنیزنیستید بخاطر تسلیت قلب شما یک روز را برایت تبریک بگویم چون مقام تو بالاتر از مرد است حتی سه برابر بالاتر، خواهر عزیزم پس تبریک گفتن هشت مارچ به توهین و بمن گناه نیست؟
رسول اکرم (ص) میفرماید: خیرکم ،خیرکم لاهله وانا خیرکم لاهله : بهترین تان همان است که با اهل(بازن) خود بهترین است ومن بهترین شما بااهل خود میباشم . ودرحجت الودعا مردان را بخوبی وحسن معامله بازنان وصیت کرد مردرا به نیکی با مادرش سه مرتبه پیش از پدرش امر نمود وفرمود که جنت زیر قدم های مادران است.
شکی نیست درجهان اسلام ما مردها گناه بزرگ را مرتکب میشویم و حقوق زنان را زیرپامیداریم وآنچه خداوند امر ورسول اکرم (ص) مکررآ امرنموده برای شما واگذارنمیشویم مگرعادلانه نیست شما مانند ما مردها به نفس خود ظلم نماید خودرا باتعصب آلوده سازید.ومانند ما غرق عصبیت شوید.  خوب یا بد، زشت یا زیبا و  قبول یا نا قبول، برماوشما تلقین  شود که میزان خشونت های گوناگون علیه زنان و دختران نوجوان و جوان و خوردسال درجهان اسلام خصوصآ در افغانستان بازهم از رشد بازنمانده وهنوزهم ادامه دارد. در حالیکه خشونت علیه زنان و یا عکس آن در جوامع غربی نیز مشاهده می شودشک وجود ندارد. آیا در آنجا کسانی نیستند که از این ناحیه بر مردم فشار های روحی و روانی وارد سازند؟ بدون شک هستند مردان وزنان که  بدنبال جستجو و پیدا کردن علل اصلی ایجاد این اتفاق ها بر می آیند. بهرحال درست یا غلط، دینی یا ضد دینی، ارزشی یا ضد ارزشی و اسلامی یا امریکایی، زنان دکته میشوند که در پی جبران عقب ماندگی های تلقین شده ذهنی سالهای  پیشین برآیند . ومبارزه نمایند خواهر ومادر یا دخترمارا بدون تنبان و پتلون به بازار اعلانات بکشانند فکر کنم این اهدای حقوق نه بلکه اهانت آشکاریست برما  
خداوند درقرآن بیش از یک هزار چهارصد سال قبل میفرماید
 یایهاالذین الناس اتقو ربکم الذی خلقکم من نفس واحده وخلق منها زوجها وبث منهما رجالآ کثیرآ ونسآء. النساء آیه 1.
ای مردم از پروردگار تان بترسید که آفرید شما را از نفس واحد وآفرید ازآن همسر اورا وپراگنده ساخت آن دو مردان وزنان زیادی را.
حقوق ومسولیت های متناسب برای شان مقرر کرد
ولهن مثل الذی علیهن بالمعروف. البقره آیه 228. ایشان را حقوق است مانند آنچه برای شان واجب است بطریقه نیک.
کس انکارکرده نمیتواند و می دانیم که زنان نیمی از پیکره یک جامعه را تشکیل می‌دهند و می‌توانند در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نقش آفرین باشند. زن مادر است. زن خواهر است هیچ حیوانی انکار ازمحبت مادروخواهر کرده نمیتواند و نزدیک ترین رازدان و رازگوی انسان مادروخواهر است بدین ملحوظ  اسلام با طرح پوشش زن در حقیقت جواز حضور او در اجتماع را صادر کرده است و با دستورات خردمندانه درباره اخلاق اجتماعی زن، جلوی گسترش فساد و ناهنجاری‌های ناشی از اختلاط زن و مرد را گرفته است. خودت قضاوت کن پس پدرت، برادرت ویا شوهرت چی طورمیتواند با توبد باشند وبتو بدرا روادار هستند ؟ هرگیز نه بنابراین دشمنان اسلام اهمیت حجاب را بعنوان سلاح زنان مسلمان دریافته‌اند و بهمین منظور اولین اقدامی که در راستای جنگ فرهنگی سعی نمودند تا در انجام آن و از بین بردن این پوشش و عفاف در زنان که بهشت( رفا وسعادت) خواستگاه جامعه بشریت است با یک روز آنهم به 8 مارچ خلاصه نمایند.
.
.
مادرم مهربانم وخواهر عزیزم!
 تردید وجود ندارد با این تبلیغات نمایشی وابزاری جناح های قدرت طلب واستعمارگر خود باعث ایجاد تشنج جمعی بر روح و روان مجامعه اسلامی وخصوصآ درکشور عزیزما می گردند. در همین حین باوضعیت فقر علمی وعاطفی  مردان افغانی مان آیا ؟ با نگرانی و ترس فزاینده  از دست دادن جایگاه خود در جامعه و اقتدار بر سلطه و تحکم خود نمی افزایند؟بهرصورت این بعد را میگذاریم کنار.
ازسوی دیگر : شکی نیست اسلام به دلیل ساختارهای محکم وباعفتی که دارد و کاربرد اجتماع پذیرکه قواعد آن، وارد میدان شده. برنامه این دین در خصوص زنان به گونه ای است که آن ها را در سایه حجاب به عرصه فعالیت های اجتماعی می‌آورد تا معلم عاطفه، رقت، لطف، تربیت و محبت و مانند آن باشد؛ بر خلاف دنیای غرب که عفاف را از زن می‌رباید، او را به شکل اسباب بازی راهی بازار می کند تا غریزه عده ای را تأمین کنند. برایش هم مهم نبود که در این میان شخصیت زن را نابود  وآنرا کالای لیلامی دربازارها ارزه میدارد.