X

آرشیف

جوانب دیکری از فتوی کفری!

ګرفتن معاش، امتیاز و جور آمد با حاکم و از حاکمیكه وی را  در فتوی خویش کافر میخوانند، عمل و کار حرام است! 
حرام را عمداً حلال دانستن عمل کفری است! 
مفتی در اعطای فتوی، مجتهد در اجتهاد کردن اګر مانند شخص عالم مسلمان و یا مجموعه از علمای مسلمان در صورتیکه صلاحیت و فهم شرعی دادن فتوی و اجتهاد را داشت باشد، فتوا دهد و اجتهاد کندخود نیز مکلف به اجرای حکم، فتوا و پيامدهای آن میباشد. 
من به حیث یک مسلمان، دارندهء  تحصيلات عالی اسلامی و حقوقی ( در کابل _ فارغ مدرسهء عالی، امام ابوحنيفه رحمه الله عليه،كورس يكسالهء ستاژ قضایی، انسلاک قضایي، پراګ _ پوهنتون چارلز ، لسانس حقوق، ماستر حقوق، دوکتورای حقوق،  تجربه چارده سالهء وکیل مدافع، ترجمان رسمی محاکم در پنج زبان، دارندهء تحصیلات عالی  دراسات اسلامی و عربی از پوهنتون چارلز،  پوهنتون ازهر شریف مصر،  یک سال فرالیګل در لندن سکول اف لا ، یقین دارم و مطمئن ام که فتوی به نام علمای از شهر مزار شریف و قندهار بعد سبکدوشي عطا محمد نور از سمت والی مزار شریف، به زور  پول و هدایت والی مذکور بوده و مفتیان این فتوی فهم لازم مسلکی و تقوی متناسب دادن فتوا مذکور را ندارند.

 تمام شواهد نشان میدهد که این اخوندان مفت خور روضه  از محتوی و فهم اصلی دین مبین اسلام خبر ندارند و یا فتوی فرمایشی صادر کرده اند. 

آنچه اتهامات دارند و تأکید داشته اند حالت و مطالب بوده که قبل از عزل شدن والی بلخ نیز برای شان روشن بود. مقطع زمانی فتوی مذکور به صورت روشن خيانيت و ضد هدایات  اسلام، ضد منافع منافع مردم افغانستان و 

سوء استفاده از دین مقدس اسلام  است.

اګر این مفتیان به حقانیت و یا ناحق بودن خویش باور دارند و یا نه بحث دوم است اما بحث اول اینکه  که به آنچه فتوی داده اند به آن ایمان دارند( الله تعالی خانهء دروغ ګو و کذاب را خراب کند. آمین.) اما مسلم و واضح این است که شرعاً ګرفتن معاش از حاکم غیر مسلمان، طبق فتوی این مفتيان!؟، حرام قطعی برای ایشان و کسانی میباشد که به فتوی شان باور داشته باشند. درین صورت کار کردن این ایشان در وزارت شؤن اسلامی حاکمیت و ګرفتن معاش و امتیازات شان ازین حاکمیت حرام و غیر اسلامی است. اګر باور دارند که فتوی شان درست و معاش و امتیاز ګیری شان از چنین حاکمیت نیز جواز دارد و درست است، پس باید از سرکلمه بخوانند و تجدید نکاح کنند، چون به این ترتیب امر و کار حرام را حلال ګفته اند. انتخاب با چنین اخواندان ملاء نما و مفتیان!؟ است.

برعلماء و دانشمندان دینی ایکه با فتوی های صادر شده مؤکلین والی اسبق بلخ موافق نیستند و صدا بلند نمی دارند باید دقت نموده و ادای رسالت کنند. الساکت عن الحق شیطان اخرس. 

دیر یا زود همه به محاكمه و عدالت الهی استاد شدنی ایم، از روز جزا بترسید. و دین راافزار بازی های سیاسی خویش نسازید! 

ان بطش رب لشدید

و ماعلینا الی البلاغ المبین 

٢٤/١٢/٢٠١٧

٠٠٤٤٧٨٨٦٤٧٤٦٣٨

 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.