X

آرشیف

تجدد مجدد هفته نامه کابل!

تجدد مجدد هفته نامه کابل!

تجدد مجدد هفته نامه کابل!

زمانیکه مکتب درس می خواندیم، با نام و نشان هفته نامه کابل آشنایی داشتیم. دقیقاً این هفته نامه بود که سواد خواندن را همگام با کتاب های درسی مکتب برای ما فراهم می کرد و روزنه اطلاعات را بر اذهان افراد بالاتر از سویه ما می گشود. ما که اطلاعات را بخاطر سواد آموزی می خواندیم، در کیف و کان خبر ها سر در نمی آوردیم و فقط هفته نامه را برای خوانش انتخاب کرده بودیم.
هفته نامه کابل در نخستین روز های فعالیت اش از کم کاری ها و سوء استفاده از صلاحیت های وظیفوی کارمندان دولتی پرده برداشت و هیچگاه وابستگی پولی را بر نشر و پخش اطلاعات مبتنی بر حقایق ترجیح نداد. همیشه حق پخش کرد و طرفدار پیدا نمود. مردم در آن زمان از این هفته نامه به عنوان کوبیده ترین مشت برای اصلاح کردن امور کاری کارمندان و راست نمودن راه های کج استفاده می نمودند که خوشبختانه قناعت مخاطبین را در پی داشت.
فهیم دشتی در روزگار که با هفته نامه کابل دست و پنجه نرم می کرد، صاحب افتخارات و غالب نام نیکی های فراوان شد. او از تک افراد وابسته به خانواده های طرف قضیه سیاست کشور است که حتی آرمان هفته نامه را بر پیروزی تیم و حزب اش ارجح دانسته و با اعتماد به نفس، پیشنهاد پولی برای درج اعلانات کمپاین های انتخاباتی تیم مربوط را در هفته نامه رد نموده است. چنان بود که از چنین موقف اجتماعی و پایگاه مطمئن شخصیتی برخوردار است. فرمانده شهید مسعود با تأسیس این هفته نامه می خواست به اطلاعات و اطلاع رسانی نیرو ببخشد و برای "دشتی" هم آرمان مسعود مقدس تر و بی طرفانه تر از هر اندیشه سران دولتی فعلی بود و از همان خاطر زیر بار سیاسیون فعلی نرفت.
امروز روز تولد دوباره و تجدد مجدد هفته نامه کابل با حضور ویژه و مأموریت خطیر آقای نجیب بارور بود. آقای بارور هم با اعتماد به راستین بودن راه مسعود و خاطر نشان ساختن تأثیرات اطلاع رسانی این نشریه (در گذشته) وعده سپرد تا کما فی سابق الگو سازی نموده و این نشریه را پایگاه حفاظت دولت از کم کاری و کج کاری، منبع اطلاع رسانی و بنگاه علم و معرفت بسازد.
این نشریه در تبانی با اتاق فکر جوانان برای تجمع افکار نخبگان، ایجاد همدلی بین دانش آموختگان و بیرون داد افکار جوان برای بیرون رفت از معضل و مشکلات جامعه اقدام خواهد کرد.
جا دارد تا از کلیه کارمندان این نشریه سپاس گذاری ویژه نمایم و در ضمن آرزو دارم نشریه نامور فوق را با نشر اطلاعات تازه، موثق، جامع و علمی شکوفا سازند تا اینکه بستر رشد جامعه از قالب فعالیت های فرهنگی نشریه های مثال این بدست آید و کاری نشود که مردم از این نشریه بلاخره برای خرید نان، ساختن برگر و انداختن چپس در آن استفاده کنند. می بایست تا هر بند این نشریه را به انتخاب عناوین ناب و سوژه ساز مزین کرد تا از یک دست افکار درس آموخته را زنده سازد و از طرف دیگر دهل عدالت دولت را در صدا در بیاورد و دولت داران را وادارد تا بخاطر رهایی از دام این نشریه، مسئولیت خود را با شفافیت کامل اجرا نمایند.

با مهر 
گل رحمان فراز

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.