X

آرشیف

تعبیر دیګر از تحلیل جناب م. ستیز!

 

به فکر من ظالم و متجاوزیکه ( پاکستان) بر خانهء شما ( افغانستان) تجاوز كرده و به حريم خانهء شما ( من) داخل شده و مال و متاع ما را ګرفته و حال به ناموس چشم بد دارد نباید مقاومت  کرد بخاطریکه دزد، ظالم و متجاوز ( پاکستان ) اسلحه و قوت دارد و دزدان و ظالمان دیګر را برای کمک خواسته میتواند و در صورت مقابله استعمال اسلحه و زور خود را کرده میتواند و ….

 و اګر همسایه و متحد پيدا کردیم كه در مقابله به تجاوز و دشمنی با متجاوز مارا یاری میرساند و لو برای اهداف خود، درین صورت جنګ و نزاع میشود و فیر و استعمال سلاح میشود لذا نباید ما ( داكتر غني و داكترعبدالله ) در همراهی سیاست دفاع و در همراهی آن مخالف ظالم (استراتيژي جدید امریکا)   عجله كرد. 

ظالم و متجاوز پناه ګاه و متحد دیګر ( چین و روس ) داشته ميتواند و متحدين و امكانات داخلي ( ستون پنجم ) ميتواند داشته باشد و اين قرار اظهارات مبصر سياسي جناب ملك ستيز به نفع ما نيست. 

خدمت جناب  ملک ستیز مبصر سیاسی باید ګفت که در پاکستان چین سرمایه ګذاری ٥٥ ميليارد دالری ( راه كاشغر ګوادر با ضمایم) كرده و برنامهء تأسیس پایګاه نظامی چین در پاکستان روی دست است و این ما نیستیم که مشکل ایجاد کرده و در حق کس تجاوز میکنیم. بلوچها، افغانها و اینک امریکا میتواند ازین سوء استفاد پاکستانی ها و جزیه ګسري حاکمیت پاګستان  با بالقوه ساختن امکانات زیادی بالقوه افغانی و جهانی از شرارت پاکستان جلوګیری کنند. این پاکستان و ایران است که  برحق ما تجاوز کرده اند  و نمی ګذارند در خانهء خود مالک خانه و عزت خود باشیم.  از آب، معدن، بازار، حاکمیت و …. خود استفاده کنیم. اګر در دفاع از عزت و شرف خود کس برای ما و یا امریکا مشکل ایجاد میکند و یا درد سر به امریکا میشود و دشمنان متحدین دیګر دارند و … استدلال بس ضعیف … است و چنین سفارش از مبداء خطاء است. ضرورت نیست در غم ایجاد مشکل. ممکن برای امریکا و یا کشور دیګر باشیم. 

 و ضرورت هم نیست مانند متعهد به افغانستان دیګران را که بعد از ٤ دهه يك موضع به نفع دشمن ما رویدست ګرفته اند بترسانید و متوجه مشکل سازید. 

بلی شهامت و قربانی دادن را باید اموخت و اګر در راه دفاع از عزت و ناموس انتخاب و ګزینهء دیګر نباشد که نیست،  از جنګ نباید. هراسید و دیګران را ترساند. 

پاکستان دیګر ګزینه را برای ما نه ګذاشته و دست متجاوز باید قطع شود. 

جانب افغانی و جناب حامد کرزی ٢١ بار از ارګ به شهر كابل سفر نه کرده که به پاکستان کرده و جناب اشرف غنی تا بارک های نظامیان پاکستان هم رفت. اما پاکستان تغیر نه کرد و شناخت من در همان اول همین بود و است که این دانهء سرطانی منطقه را باید از بنیاد معالجه کرد.  

اګردرین راه متحد قوی یافت ، فرصت را نباید با همچو تحلیل های ضعیف ضایع کرد. 

این  به صورت قطع به معنای تایید کور و کر بمباردمان و کُشت  و خون انسانهای بی ګناه و افغانها نیست. 

وقت ضرورت چو نماند ګریز 

دست  بګیرد سر شمشیر تیز

 

و این همان وقتش است! 

د. ص. سعیدی 

٤/٩/٢٠١٧

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.