X

آرشیف

سقوط دولت را نمی خواهیم، لنگ و لاش ها باید کنار زده شوند!

 

سقوط دولت را نمی خواهیم، لنگ و لاش ها باید کنار زده شوند!

از اینکه مردم در نقاط مختلف کشور از وضعیت وخیم امنیتی نگران اند و آسیب می بینند آنها را را واداشته است تا بخاطر بهتر شدن اوضاع امنیتی در جاده بریزند و نگرانی شان را نسبت به وضعیت کنونی امنیتی اعلان دارند. بعضی ها علل این حق خواهی و اعتراض مدنی را طوری دیگر تعبیر نمودند گویا که هدف معترضین فروپاشی و ورشکست ساختن حاکمیت، اختتام ماموریت دولتی حکومت وحدت ملی و اعلان و آغاز حکومت موقت باشد.
فکر نکنم چنین فکری بر اذهان معترضین هم خطور کرده باشد و همچون اهداف شوم را در ذهن پرورانده باشند برای اینکه اولتر از همه می بایست تا بدیل مناسب برای جانشینی محمد اشرف غنی و داکتر عبدالله عبدالله که توانایی اداره امور، زعامت مسولانه و مدیریت خلاقانه را داشته باشد مشخص نموده و بعد با اعلام نام وی، آغاز گر کودتا، انقلاب و یا روند گذار سیاسی از تیم فاشیست و قوم گرا به تیم توتالیتر ویا تمامیت خواه شوند.
حالا که مبتکران این راهپیمایی را بزرگواران چون: عبداللطیف پدرام و احمد ضیاه مسعود شکل می دهد نمی شود با قدرت عملکرد و قوه مردمی (که از ایشان اعلان حمایت می کند) ایشان اتکا کرد و اطمینان داشت برای اینکه آنها از خود اهداف مشخص و آرمان های سودجویانه خاص خود را دارند و هیچگاه با اخلاص مندی و وجیبه انسانی شان برای حق خواهی و حق طلبی مردم عوام در مقابل دولت صف نگرفته اند و نخواهند گرد. احمد ضیاه مسعود درد فراق از حکومت وحدت ملی را دارد و پدرام هم دهل شهره شدن و رهبر شدن بین قوم اش را می زند.
عملکرد تک گرای ارگ، نا دیده گرفتن توده ها و تطبیق پلان های شوم بخاطر سرزنش، کمرنگ و گمرنگ ساختن نقش بزرگان قوم، ایجاد وحشت و دهشت، مختل ساختن ثبات صلح و وخیم شدن نظم امنیتی از طرف ارگ (که با دستور ایشان بالای معترضین شلیک می شود) مواردی اند که روان ها را می لرزاند و برای خواب رفتگان فرصت و انگیزه بیدار شدن، شروع به فعالیت کردن و دست بکار شدن را می دهد.
پلان های شوم اتمر و استانکزی از بدو تاسیس حکومت وحدت ملی و احراز کرسی های ارشد امنیتی بصورت کلی و همه جانبه مشهود است! احدی را ندیده ام که رضایت مندی اش را از روند حکومتداری رئیس جمهور غنی و تیم تکنوکرات اش نشان دهد. همه از تعصبات سیاسی، قوم/قبیله گرایی هر دو بزرگوار سخن می گویند و ایشان را بی درنگ خاین های ملی محسوب می دارد که واقعا هم چنین است!
سخن اینجاست که ما طرفدار سرنگونی نظام فعلی در شرایط کنونی نیستم و هنوز هم حکومت وحدت ملی مهره اتصال سیاسیون و راهی برای تجزیه شدن افغانستان می دانیم به شرط اینکه تصمیم گیری ها، صلاحیت ها و دستورات از طرف گروه مشخص متعلق به یک قوم برای بربادی اقوام دیگر اتخاذ نگردد و شعار وحدت ملی از حنجره سران بصورت نمایشی تلقین و ارایه نشود.
برجاست تا رئیسجمهور غنی بر گزینه های انتخاب شده دور و بر اش بحیث مشاور و سران جاسوس ارگان های امنیتی تجدید نظر کند تا این روند هم وضعیت امنیتی را بهبود بخشد، هم کشور را از تجزیه شدن نجات دهد و هم اعتبار شخصیتی برای رئیس جمهور غنی بوجود آید.

با مهر 
نویسندهگل رحمان فراز

X

به اشتراک بگذارید

Share

نظر تانرا بنویسد

کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.