آرشیف

2014-12-3

غلام رسول مبین

گوشه ی از فعالیتهای کمیته صلح ولایتی غور درین اواخر

در ماه مبارک رمضان محفل مسابقه قرائت و تجوید قرآنکریم تحت نام "صلح" در مرکز ولایت غور به ابتکار همکاران تیم دبیرخانه مشترک کمیته صلح ولایتی غور و هماهنگی شورای علمای این ولایت برگزار گردید، که گزارش مفصل آن ذیلا به آن مقام تقدیم است:

به تاریخ 2 اسد 1392 هـ.ش. محفل مسابقه قرائت و تجوید قرآنکریم تحت نام صلح از طرف دفتر کمیته صلح ولایتی غور و با در هماهنگی شورای علمای این ولایت برگزار گردید. چون ماه رمضان ماه نزول قرآن است روی این ملحوظ همکاران دبیرخانه کمیته صلح ولایتی غور با موافقه مقام ولایت غور که رهبریت برنامه صلح، آشتی ملی و بازگشت به زندگی مسالمت آمیز افغانستان را در سطح ولایت به عهده دارند بخاطر ارج گزاری به فضیلت و برکت ماه مبارک رمضان و بخاطر ایجاد روابط صلح و ثبات همگانی در بین تمام اقشار جامعه در ولایت غور مصمم بر این شدند که با مشوره شورای علمای ولایت غور همچون محفلی را برگزار نمایند که در نتیجه به مشارکت عده ی کثیر از علما، روحانیون، قاریان، نمایندگاه جامعه مدنی، حقوق بشر، ریاست معارف، ریاست ارشاد حج و اوقاف، محصلین، همکاران دبیرخانه کمیته صلح ولایتی غور، رسانه ها، شهروندان شهر چغچران و به تعداد 15 تن از شاگردان به شمول دخترها و پسرها از نهاد های تعلیمی و تحصیلی ولایت غور، چون: دارالعلوم ابو حنیفه "رح"، دارالحفاظ عمر فاروق "رض"، لیسه سلطان علاالدین غوری، لیسه سلطان شهاب الدین غوری و لیسه سلطان رضیه غوری آغاز گردید. گرچه از شاگردان و معلمین دانشگاه غور، ریاست تربیه معلم غور، لیسه مسلکی زراعت و انستیتیوت تخنیکی و مسلکی نیز دعوت به عمل آمده بود که شاگردان خویش را جهت اشتراک درین مسابقه معرفی نمایند. با وجود مصادف با روزهای رخصتی های تابستانی نتواستیم که از نهادهای نام برده شاگردان زیادتر اشتراک کننده داشته باشیم. محترم عصمت الله ندیم رییس شورای علمای ولایت غور در حین سخنرانی شان از برگزاری چنین محافل در ماه مبارک رمضان قدردانی و از ابتکار دارالانشای کمیته صلح ولایتی غور جهت فضیلت این ماه مبارک که ما نزول قرآن است، ستایش به عمل آورده اند.

گوشه ی از فعالیتهای کمیته صلح ولایتی غور درین اواخر

این محفل که در داخل مسجد جامع شهدا واقع در مرکز شهر چغچران دایر گردیده بود، با تلاوت چند از آیات کلام الله مجید آغاز و به اول نمره گی محمد حنیف جان فرزند عبدالحکیم و توزیع تحایف خاتمه یافت. از طرف دبیر خانه کمیته صلح ولایتی غور برای تمام شاگردان که درین محفل مشارکت ورزیده بودند یک جوره لباس و یک بسته خرما طور تحفه و برای شاگردان ممتاز از اول نمره – سوم نمره به استثنای یک جوره لباس و خرما یک جلد کتاب سیرت النبی "ص" نیز توزیع گردید و همچنین برای تمام اشتراک کنندگان نیز تحایف کوچک افطاری توزیع شد. در اخیر از همکاری شورای علما و اشتراک و علاقمندی روحانیون و قاریان که کمیته صلح ولایتی غور را همیاری رسانیدند توسط مسوول دبیرخانه کمیته صلح ولایتی سپاسگزاری گردید. رییس و اعضای شورای علمای ولایت غور از تدویر این محفل مجددا قدردانی کرده و خواهان برگزاری بیشتر چنین محافل و جلسات شدند. مفتی ابولفیض بشری یک تن از هییات مربیون و عضو کمیته صلح ولایتی گفتند، که: این محفل وسیله تشویق و تحریک بهتری برای شاگردان شده است، امیدواریم که تا در آینده ها همچون محافل با شکوه تر برگزار گردد و خاطره جاودانه در ذهن و افکار جوانان و شاگردان باقی بماند.

 

تصویر ذیل از محمد حنیف جان فرزند عبدالحکیم شاگرد دارالحفاظ عمر فاروق "رض" میباشد، ایشان با آواز گیرا و دلنشن خود توانستند که مقام اول را در بین 15 شاگرد اشتراک کننده از نهادهای تعلیمی و تحصیلی فوق الذکر کسب کند. به تعداد 10 نفر قاری و روحانیوین که منحیث مربی درین محفل تعیین گردیده بودند از نبوغ، استعداد و آواز دلکش محمد حنیف جان رضایت داشتند و بعد از بررسی به این نتیجه رسیدند که مقام اول را محمد حنیف فرزند عبدالحکیم از دارالحفاظ عمر فاروق، مقام دوم را نور الله فرزند قربان از لیسه سلطان شهاب الدین غوری و مقام سوم را خواهران ما گل هوس بنت حبیب الله و سهیلا بنت عبدالحق از لیسه ساطان رضیه غوری از آن خود کردند. به همین قسم تا مقام دهم درجه بندی گردید که همه شاگردان و مربیون و اشتراک کننده گان ازین روند رضایت کامل داشتند و خواهان برگزاری همچون محافل اسلامی و مذهبی بیشتر از همه نهاد های توانمند در ولایت غور شدند.

گوشه ی از فعالیتهای کمیته صلح ولایتی غور درین اواخر

در اخیر همکاران کمیته صلح ولایتی غور از تمام مردم شرافتمند، مجاهد، دلسوز، اهل قلم، جوانان، جامعه مدنی و ارگانهای زیربط دولتی میخواهند که در راستای صلح و ثبات و نهادینه شدن صلح به مفهوم واقعی آن نشانی صلح را در ولایت غور برجسته تر ساخته و در راستای دعوت مخالفین در پیوستن به پروسه صلح ما را یاری رسانند.

 

با احترام
غلام رسول مبین
مسوول دبیرخانه کمیته صلح ولایتی غور
0798992909
Rasoolmobin@gmail.com