آرشیف

2020-4-27

محمد عالم افتخار

کُرُونا؛ ذرهِ عالمگیر که جهانبینی و جهانشناسی ما را دگرگون میکند!

طبیب هموطن ما دکتور واصل که در فرانسه کار و زندگی میکند؛ فعالیت روشنگرانه بهداشتی در رسانه ها نیز دارد.
وی اخیراً طی کلیپی عام فهم؛ نظریه ایرا که پروفیسور لوک مونتاگنیر (مونتانیه) در مورد ویروس جدید کرونا قایم نموده؛
توضیح داده است:
 https://youtu.be/JEI0DVRkN_Q
 
به گزارش اسپوتنیک، لوک مونتانیه، ویروس‌شناس فرانسوی و برنده جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی سال ۲۰۰۸ برای کشف اچ‌آی‌وی، اظهار داشت که ویروس کرونا در آزمایشگاه ساخته شده است.
 

کُرُونا؛ ذرهِ عالمگیر که جهانبینی و جهانشناسی ما را دگرگون میکند!

این پرفسور معتقد است که SARS-CoV-۲ توسط زیست شناسان مولکولی با افزودن ذرات اچ‌ آی ‌وی (عامل بیماری ایدز) به آن؛ ساخته شده است. وی در خصوص هدف از توسعه این ویروس خاطرنشان کرد: شاید آنها می خواستند واکسن ایدز ایجاد کنند.
همچنین مونتانیه، در مصاحبه با شبکه خبری Cnews فرانسه  که توسط بسیاری از خبرگزاری های جهان و هم چنین youtube منتشر شد، گفت:  ویروس کووید-19 به طور طبیعی تولید نشده و ثمره یک کار حرفه ای است که دلیلش را نمی دانم. فقط می دانم این ویروس محصول بازار حیوانات ووهان چین نیست.
وی افزود: این ویروس در آزمایشگاهی در ووهان که از 20 سال قبل بر روی انواع ویروس کرونا در حال مطالعه بوده و یافته های بسیار مهمی نیز دارد، تولید شده است. با مطالعه مقاله علمی که ژان – کلود پرز ریاضیدان فرانسوی با بررسی ساختار ویروس منتشر کرد و تحقیق بر روی ویروس SARS-CoV-2 که حاوی عناصر ویروس است، به این نتیجه رسیدیم که دستکاری هایی روی این ویروس انجام شده …است.
اما سیمون لوریر ویروس شناس دیگر فرانسوی از موسسه پاستور متعاقباً به شبکه فرانس پرس گفت: حرف های مونتا گنیر درست نیست زیرا در کووید- 19 عناصر بسیار کمی یافت شده اند که در سایر ویروس های این خانواده وجود ندارند و در طبیعت یافت می شوند. اینها بخش هایی از ژنوم هستند …
همچنان نماینده کاخ الیزه روز جمعه به رویترز گفت: رسانه های آمریکایی ادعا می کنند که ظاهراً ارتباطی بین ظهور ویروس کووید-19 و فعالیت های آزمایشگاه تحقیقاتی چین در ووهان وجود دارد. باید توجه کنیم که تا به امروز هیچ مدرکی دال بردرستی ادعاهایی که توسط آمریکایی ها مطرح شده، به دست نیامده است.
سخنگوی دولت فرانسه نیز با رد ادعاهای مونتاگنیر به فرانس پرس گفت: وی در سال های اخیر نظریه های عجیبی مطرح کرده است. پروفسور مونتاگنیر می گوید که DNA انسان امواج الکترومغناطیسی ساطع می كند که این حرفش مورد تمسخر بسیاری قرار گرفت. هم چنین ادعا کرد که عصاره پاپایا بدن را جوان می کند و در درمان بیماری پارکینسون نیز موثر است.
وی حتی با حمایت از هانری ژوئوت، ادعا کرد که واکسن ها برای انسان ها خطرناک هستند و در مورد انجام واکسیناسیون های اجباری علیه تعدادی از بیماری ها نیز اعتراض می کند.
 
**************************
چون و چرا و اما و اگری که در مورد نظریه پروفیسور لوک مونتانیه؛ از نظر گذشت؛ به خاطری آورده شد که خوانندگان به اطلاعات ضروری لازم دسترسی داشته باشند؛ ولی این موارد بر اهمیت روشنگری جناب دکتور واصل؛ هیچ تأثیری ندارد.
این اهمیت در چیست؟
1 – در نفس علمیت موضوع که به ویروسی ذره بینی مربوط است که هنوز برای نوع بشر ناشناخته است ولی عالمگیری عـظیمی ایجاد نموده و علاوه بر قربانیان؛ تمامی نهاد ها و سامانه ها و توانایی های بشری را متزلزل گردانیده است.
2 ـ در تابانیدن نور بالا درون یک موجود ذره بینی که نظر به اشتهار عالمگیر و تاریخی و در محراق توجه و پرسش میلیارد ها انسان بودن؛ جهانبینی ها را به امتداد اعماق موجودات ذره بینی منکشف میگرداند و گسترش می بخشاید.
3 ـ در میان بودن نام و شخصیت کاشف ویروس اچ آی وی و برنده جایزه نوبل درین شرح و بیان؛ گیرایی و اندیشه بر انگیزی آنرا بسیار بالا می برد و بالنوبه وجود تردید های علمی مبنی بر اینکه این نظریه پروفیسور ویروس شناس کاشف اچ آی وی فرانسوی میتواند درست نباشد و یا انگیزه سیاسی وغیره باعث آن گردیده باشد؛ نیز تأمل و تعقل را ژرقا و پهنا میدهد و برای تعمیق آگاهی و دانایی ما ثمر آفرین است.
چنانکه در ویدیو می بینید و می شنوید کتور واصل؛ شیما هایی از ویروس جدید کرونا را نشان داده و به کمک آنها؛ ما را به درون این موجود ذره ای و ذره بینی می برد.
در درون ساختار این موجود بافت رشته مانند موسوم به RNA  واقع شده که خود از بند هایی ویژه پیهم ساختمان یافته است. این بند ها هرکدام حاوی یک سکانس اطلاعات ژنتیکی است. البته تعداد سکانس ها توضیح نمیگردد ولی وضاحت می یابد که تمام RNA حاوی حدود 30000 واحد ژنی میباشد.
نظریه پروفیسور لوک مونتانیه که تأکید بر تحلیل ریاضیاتی دانشمند دیگر نیز دارد؛ این است که در لابراتوار عالی مولیکولی توسط انسان کار شناس فوق العاده توانمند؛ RNAکروناویروس دستکاری شده و شاید یک سکانس حاوی 1000 واحد ژنتیکی از RNA ویروس HIV در آن افزود گردیده است.
صرف نظر از صحت و سقم عین همین نظریه؛ این امر کاملاً مسلم است که همچو اصلاحات و تغییرات و دستکاری های ژنتیکی در ویروس ها و تک سلولی ها و بیش سلولی های نباتی و جانوری از دیر باز ممکن و متداول و معمول شده است و حتی در بشر نیز میتواند صورت گیرد ولی به دلایل اخلاقی و غیره عجالتاً ممنوعیت هایی دارد.
این امکانات است که سرمایه گذاری های هنگفت روی تولید و انباشت ذرات خانه های سلاح بیولوژیکی یا سامانه های دفاع بیولوژیکی در جهان امروز معنا و مصداق می یابد.
امروزه ما اکثراً مواد غذایی را که مصرف میکنیم محصول نباتات و درختان اصلاح ژنتیکی شده است و همچنان شیر و محصولات لبنی اغلب از فارم های حیوانی می آید که به اصطلاح اصلاح نسل شده استند که خیلی متضمن دخالت ژنتیکی میباشد.
اینچنین انسانها قادر شده اند درختی واحد را همزمان به 40 گونه میوه دادن وا بدارند.
خود طبیعت نیز پیوسته در اصلاح و تغییر و تکامل و جهش دادن به موجودات خورد و بزرگ حیه میباشد که در پیوند با تغییرات و تحولات و تموجات زیست محیط یا ایکوسیستم وقوع می یابد. در طبیعت موجوداتی مانند ویروس ها نسبتاً زیاد جهش می یابند و در خصوصیات و مانور هایشان تفاوت های بارز حادث میگردد ولی موجوداتی که به ویژه در ایکوسیستم پایداری؛ عمر نوعی بگذرانند شاید هزار ها سال هم از خویش تغییرات مشهودی متبارز نسازند.
عجالتاً همین! ولی به یاد باید داشت که جهان پس از این ـ و نه صرفاً پس از کرونا ـ جهان دیگریست. باور ها و فلسفه ها؛ منطق ها و محاسبات و تئوری ها و دانش هایش نیز متحول و متغییر خواهند بود!
چشم ها را باید شست!