آرشیف

2019-7-1

محمد عالم افتخار

چند گپ و سخن خوردنی و پوشیدنی!!

راستش از این دست گپ ها و سخن ها به لطف خدا و کرامات شیخ ما «مغز متفکر دوم جهان!» این شب و روز ها بیخی زیاد است. آنها خواندنی نیستند؛ سیخ و سیده؛ خوردنی و پوشیدنی استند. اگر فقط خواندنی و آموختنی و اندوختنی می بودند؛ من غرض شان نداشتم. زیرا قلیلی که میخوانند و خواندن بلدند (چند مرتبه کمتر از 140 کس که به حضرت اصولی تعهد رأی دادن کردند ولی در عمل از 55 نفر زیاد نشدند!)؛ خود از منابع دست اول گیر می آورند و ما را سببی بر فضولی نیست ولی اینها دیگر خوردنی اند سخت پُربهره (مانند خوردنی حضرت اُم ایمن) و پوشیدنی اند هم به زمستان و هم به تابستان و هم به این دنیا و هم به آن دنیا! 
باور ندارید امتحان کنید عرضه شده در لندن است و در بی بی سی:
 
***********
http://www.bbc.com/persian/blog-viewpoints-48812415
 
شکست‌های پی‌درپی تیم کریکت افغانستان در جام جهانی؛ دلایل چیست؟
…..پس دلایل شکست چیست؟
·               ضعف در مدیریت تیم ملی
چندی پیش بر اساس دستور رئیس‌جمهور غنی، لطف‌الله عاطف مشعل از سمت ریاست کریکت بورد (اداره کریکت افغانستان) برکنار و عزیزالله فضلی که او نیز تجربه زیادی در کریکت افغانستان دارد، جانشین وی شد.
انتخاب رئیس جدید "کریکت بورد" در ابتدا باعث خوشبینی‌های زیادی شد، اما رفته رفته و با توجه به اتفاقات پیش آمده، می‌توان حدس زد که "مدیریت نادرست" آقای فضلی یکی از دلایل مهم شکست‌های مکرر تیم کریکت در جام جهانی است.
از طرفی نیز شفیق‌الله استانکزی، رئیس اجرایی بورد کریکت چند ماه قبل از شروع جام جهانی از سمتش کنار رفت.
استانکزی سال‌ها در این پست کار کرده و با خم و چم کریکت افغانستان آشنایی کامل داشت. به صورت قطعی نمی‌توان گفت تغییرات در پست‌های مدیریتی در کریکت بورد دلیل اصلی شکست‌های پی در پی است، اما این تغییرات چند دستگی و حاشیه‌های فراوانی در درون تیم ملی ایجاد کرده است.
·               ایجاد حاشیه‌های بی‌سابقه در اردوی تیم 
در طی سه هفته گذشته از اردوی تیم در انگلیس خبرهای چندان خوشایندی به گوش نمی‌خورد، طوری که حاشیه‌ها و اختلافات و چند دستگی بیشتر از هر زمان دیگری در تیم جای باز کرده است. "اختلاف شدید" شماری از بازیکنان نامدار از جمله راشد خان آرمان با رئیس کریکت بورد، آنهم در حین برگزاری مسابقات، می‌تواند جبران ناپذیر باشد. به حدی که به گفته بسیاری راشد خانِ این مسابقات، راشد خان همیشگی نیست.
·               انتخاب کاپیتان جدید
یکی دیگر از موضوعات که به شکلی این حاشیه‌ها را بیشتر دامن زد، انتخاب کاپیتان جدید تیم ملی در آستانه شروع مسابقات بود.
انتخاب گلبدین نائب به جای اصغر افغان که سال‌هاست کاپیتان "ببرهای آبی" بود، باعث ایجاد همان دسته‌های مختلف در تیم شده است. عدم پذیرش نائب به عنوان کاپیتان تیم ملی در جام جهانی از سوی بسیاری از بازیکنان نیز باعث شده تا بازیکنان تمرکز لازم را در روز مسابقات نداشته باشند و یا به قول معروف دل به بازی ندهند.
·               بازگشت عجیب و جنجالی شهزاد محمدی به کابل
تنها یک هفته پس از شروع جام جهانی، خبر رسید که شهزاد محمدی بازیکن سابقه‌دار تیم ملی به دلیل مصدومیت، اردوی تیم را ترک و به کابل بر می‌گردد. اما این برگشت جنجالی، تنها به همین حرف خلاصه نشد.
در حالی که محمدی پس از ورود به کابل به خبرنگاران گفت، وی را رئیس کریکت بورد بی‌دلیل از اردوی تیم کنارگذاشته و بازیکن دیگری را جانشین وی کرده است، اما فضلی رئیس بورد کریکت نیز مدعی بود، شهزاد محمدی به دلیل مصدومیت نمی‌تواند تیم را همراهی کند.
اگر حاشیه‌های قبلی که به آن پرداخته شد در تیم وجود نمی‌داشت، می‌شد خیلی به اختلاف‌ها میان فضلی و محمدی فکر نکرد، اما بدون شک با توجه به شرایط موجود در تیم می‌توان این حدس را زد که تیم ملی در حین برگزاری رقابت‌های جام جهانی به شدت درگیر حاشیه‌های ناخوشایند شده است.

ادامه این مطلب در اینجا