آرشیف

2020-6-7

پیام تسلیت بنیاد اجتماعی و مدنی لوگر در رابطه با شهادت جانگداز داکتر ایاز نیازی خطیب و استاد دانشگاه

پیام تسلیت بنیاد اجتماعی و مدنی لوگر در رابطه با شهادت جانگداز داکتر ایاز نیازی خطیب و استاد دانشگاه

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون  /  بازگشت همه به سوی اوست
 با اندوه فراوان آگاهی یافتیم که دکتر محمد ایاز نیازی، عالم جید، مدرس بزرگ، دانشمند نام ‌آور و امام مسجد وزیر محمد اکبرخان، شامگاه سه شنبه ۱۳ جوزا ۱۳۹۷ خورشیدی در یک حملۀ ظالمانۀ تروریستی به شهادت رسیده است.
حمله به جان علمای اعلام دین در واقع، دشمنی آشکار با دین مقدس اسلام و پیروان این دین حنیف در افغانستان است که به هیچ وجه برای هیچ مسلمانی قابل تحمل نیست .
مولوی محمد ایاز نیازی، دانشمند نامدار، روحانی پرهیزگار، استاد دانشگاه، خطیب فصیح، دعوتگر خوب و امام محبوب و خیراندیش بود که در امتداد عمر گران‌ بهایش برای بیداری مسلمانان از هیچ کار و کوششی در راستای آگاهی مردم و روشنگری اذهان نسل جوان فرو گزار نه کرد.   و توانست ازین راه خدمات فراموش ناشدنی به دین و کشور انجام دهد.
تروریست ها با انجام این عمل ضد انسانی و ضد اسلامی شان چهره زشت و نفرت انگیز خود را به نمایش گذاشتند. و جنایت نابخشودنی را در تاریخ به نام خود رقم زدند. ارتکاب این گونه جنایات هرگز در عزم و رزم مردم برای نهادینه کردن عدالت و مدنیت تزلزل وارد کرده نه می تواند. بلکه بیش از پیش عزم ما را جزم ساخته و ما را مصمم تر و جدی تر از گذشته برای ادامه راه می نماید.
داکتر نیازی دارای اندیشه های والای اسلامی و انسانی بود که آن را برای شهروندان کشور تبلیغ می کرد و همگان را به اعتدال و میانه روی در کردار و گفتار فرا می خواند.
فقدان مولوی محمد محمد ایاز نیازی، یک ضایعۀ جبران ‌ناپذیر به جامعۀ علمی و مذهبی کشور و جهان اسلام است.
بنیاد اجتماعی و مدنی لوگر ترور داکتر نیازی را یک جنایت جنگی می داند و از سازمان های مسئول امنیتی می‌ طلبد که تا دربارۀ چگونگی رویداد شهادت داکتر نیازی تحقیقات همه جانبه نموده و عاملان این جنایت نابخشودنی را شناسایی و به کیفر اعمال شان برساند، تا خاطر رنجیده مردم آسوده گردد.
بدین وسیله، مراتب همدردی و غم‌شریکی عمیق خویش را با خانوادۀ شهید داکتر نیازی، شورای علماء، نهضت العلماء، جامعۀ علمی، مردم شریف بدخشان و تمام شهروندان کشور ابراز می‌داریم. و امیدوارم که دیگر شاهد چنین حادثات دلخراش در کشور و جهان اسلام نباشیم.

خواجه محمد نعیم قادری
رئیس بنیاد اجتماعی و مدنی لوگر
چهارشنبه ۱۴ جوزا ۱۳۹۹ خورشیدی