X

آرشیف

پاسخ به دوستان !

به دوستانیکه پیام های تان را در یافت کردم.

گروهی را که می شود، بیشتر  آنها را وابسته گان سیاست های مات و مبهوت بزرگواران پنجشیری خواند، در پیام خانه ام پیام ماندند: "  کوهین! ما از تو همچون توقع را نداشته و نداریم ….  تو آدم متعصب هستی… و  تو نباید در محدوده غور فکر کنی و… حرف های تو همکاری با دستگاه فاشیست پشتونیزم است ….و….و " از ین قبیل توصیف های به شیوه تهدید که خودم می دانم و آنانی که پیام ماندند. 
در قدم نخست باید بگویم که نسبت به عدم تحقیق و تفکر لازم حداکثر مردم ، از عقدهای موجود و عدم درک واضح شان از مطالب؛ به عنوان یک جوان ، من به این ها حق می دهم که مرا متعصب بخوانند و بدانند ؛ ولی در جواب شان احترامانه می نگارم که  اگر حق خواستن تعصب است بلی من متعصب هستم. 
اگر ازین برادران عزیزم، من بپرسم که :
مردم من از مردم شما چی کمبودی دارند که دانشگاه ندارند؟
اگر بپرسم که :
مردم من از مردم شما چی کمبودی دارند که سرک پخته ندارند؟
اگر بپرسم که :
مردم من از مردم شما چی کمبودی دارند که برای شان در دولت وقت داده نمی شود و در هیچ پست مهم سیاسی و اقتصادی نیستند؟
 اگر بپرسم که :
چرا رهبران و بزرگان قومی و مذهبی ما ترور می شود و هیچ کسی هم پرسان شان را نمی کند؟
اگر بپرسم که :
چرا نظامیان شما در مدت پنج سال در بست های مشاوریت  دگروال و جنرال می شوند و سرباز جان به کف و افسران غوری که بیش از  یک دهه می شود در هلمند، قندهار ،کنر و…در اجرایی وظیفه هستند  و به خاطر دفاع از ارزش های ملی شهید و  زخمی می شوند؛ ارتقاع رتبه که خیلی گپ کلان است ، حتا ، حتا  زخم های شان  تداوی نمی شود و سر انجام  دست ها و پاهای شان  قطع می شود؟
اگر بپرسم که :
چرا بودیجه ی که برای غور در نظر گرفته می شود برابر با بودیجه یک ولسوالی شماست ؟
واگر به پرسم که :
که …..چرا ؟ چرا؟ وچرا؟……….چرا؟
هیچ پاسخ قناعت بخشی ارایه کرده نمی توانند؛ اما وقت من از حق خواهی خود حرف زدم متعصب هستم؛
وقتی که من مردمم را به نافرمانی از دولت، و رهبران دلقک شان دعوت کردم متعصب هستم؛

سر انجام وقتی که من نخواستم الاغ و خر شان باشم که بارم کنند و یاهم  سوارم شوند؛ می شوم یک متعصب ، بی شعور و…. نمی دانم هزاران، و هزاران بد و بیراه دیگر که ذکرش هم ممکن نیست.
آری اگر حق خواستن تعصب است من با افتخار اعلان می دارم که من  متعصب هستم، و توقع دارم و خواهش می کنم که اگر حرف های من مطابق به سلیقه و افکار شان نیست سعی کنند اذهان نظیف خود را در برابر افکار من متضرر نکنند.
من همین هستم خودم این حرف رو لب های خویش !
از خودم و افکار خودم می گویم و می  نویسم، و خدا خودش می داند که اعتماد، وابستگی و همکاری باهیچ گروه و حزبی را در خود ندیده و نمی بینم.
 دوستان منتقد!  به پاس اینکه انتقاد شما دوستان بی پاسخ نماند و نگوید که تظاهر با مهم بودن می کند، من در فضایی عمومی نوشتم و وقتی کمی برای پاسخ به پیام های تک تک شما بزرگواران عزتمند دارم، و امیدوارم که  برگ سبز را تحفه درویش دانسته و ازینکه نتوانستم در پیام باشما بحث کنم معذورم بدارید و انشالله در آینده نزدیک به کابل خواهم آمد و هر دوستی که حرفی داشته باشد حاضر هستم رو در رو و در هر مکان و زمانی که خواسته باشید باشما حرف بزنم.

کوهین 
22/11/1395 
فیض آباد _ بدخشان.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.