X

آرشیف

وظایف یک حکومت آزاد (خارج سلطهٔ استعمار)
آگوست 4, 2019

 
قسمت اول

امریکا آمادگي مواجهه با چین را دارد و در صدد آنست تا عدد زیادی از دول را باخود داشته باشد و پاه از گل و لای افغانستا بیرون کند. پس حکومتیکه از خلال یک تفاهم بین الافغاني بوجود میآید چه مسیری را بائيست تعقیب نماید تا خداوند خوشنود باشد و ملت رستگار؟
اول : خداوند هر انسانرا از کرامت برخوردار ساخته است و این نعمت الهی را شرط اساسی برای حریت انسان و کسب رزق گردانیده است ( ولقد کرمنا بني آدم و حملناهم في البر و البحر و رزقناهم من الطيبات و فضلناهم علی کثیر ممن خلقنا تفضيلا ــ سورهٔ إسرا ، آیت ۷۰) . پس هر حکومت مقید به تعالیم اسلام بائيست در همهٔ ساحات خدمت به ملت ، مانند تعلیم ، صحت ، امن ، عدل ، توظیف ، و غیره براساس حفظ وارتقای کرامت انسان عمل کند . تنها دین اسلام است که کرامت انسانی را با صراحت بیان کرده است و نه یهودیت و نه عیسوت و نه فلاسفهٔ یونان بآن اهتمامی داشته اند . همان بود که بشریت در وحشت و بربریت قرون سیاه (۴۷۶ م ــ ۱۰۰۰م ) فرورفت طوریکه هر قرن از قرن پیشتر تاریکتر میشد تا اینکه ( باساس کتاب [ رابرت بریفالت ] بنام « سازگاري بشریت » اسلام سبب نجات بشریت گرديد : آیا راه دیگری برای نجات بشریت از شر این عصر سیاه جدید ، که درآن بشر قرباني هزاران بهره برداری جنسي و مالي است، وچود دارد؟ وطن ما پامال انگلیس و روس و امریکا گردیده است که هیچ کدام به کرامت انساني اهمیتی قائل نبودند و به برتري خود و مادوني دیگران عقیدهٔ راسخ داشتند .
اګر موسسین امریکا انسانها را مکرم میدانستند سرخ پوستها را نابود نمیکردند و نه سیاه پوستان را (بحیث ۳/۵ سه در پینج) بشر در قانون اساسي درج میکردند . آلمان پس از نازي ، و برای زدودن آن لکه ، کرامت انساني را بحیث مادهٔ اول قانون اساسي درج کرد . حتی در اسلام که مصدر اصلي کرامت است ، تنها در عصر خیرالبشر (ص) و خلفای راشدین این اصل تابان و ارزنده بود ، ولی بعد از چهار دههٔ اول ــ و بنا بر قول الرسول (ص) « ملوک سلطهٔ را چنان در قبضه خواهند داشت که سگها استخوانرا در بین دندانها در چنگ دارند » ــ کرامت انساني زیر پا گردید ، و اصل شوری « وامرهم شوری بینهم » به استبداد مبدل گردید . حکوتها بجای آنکه بخدمت خلق باشند به زجر و فریب آنها پرداختند، که حتی در امریکای دیموکرات امروز ۵۲ ملیون تحت فقر زندگي میکنند . پس آیا زیبنده نیست که بعد از همهٔ اسلام فروشیها « وکل حزب بما لدیهم فرحون» لوای کرامت با اخلاص بلند گردد : که تا زن و مرد ، خورد و بزرگ ، هندو ومسلمان در پرتو آن زندگي کنند؟
دوم : رعایت یتیمان ، بیوگان و معیوبین؛ خاتمه دادن به بیخانگي ؛ چاره سازي اوارگان در داخل و خارج کشور ؛ برپا ایستادن چهار ملیون معتاد به مخدرات : فقرای این ملت قربانیهای اصلي جنگهای چهار دههٔ سپری شده است ، و قرآن و حدیث برای این ماتم پیگیر جواب صریح دارد . خداوند متعال ایمان بوحدانیتش را در موازاتی و در اعتنا به مسکین تعبیر میفرماید: « انه کان لا یومن بالله العظیم ـ و لا یحض علی طعام المسکین ـ فلیس له الیوم ها هنا حمیم ـ و لا طعام الا من غسلین » ، والرسول (ص) وفرت رزق و نصرت دنیوی را در اعتنا به بیچارگان میبیند ( هل تنصرون و ترزقون الا بضعفائکم ) . پس غضب الهی بر انانست که از رشوتهای استعما ر در دو دههٔ اخییر صاحب هفتصد وهشتصد ملیون دولار شدند و ملت را گدا ساختند ، و نفرین برآن حکومتیکه بعد از مصالحه رویکار میاید و عنایت ضعفا را هدف اول قرار نمیدهد . سوم : حکومت دست نشانده در افلاس بسر میبرد ، و ( چهار بلیون دالر در سال ) برای حمایتش متوقف خواهد شد ، پس یک حکوت مخلص با فقر دامنگیر چگونه معامله کند ؟

در آینده، ان شاء الله

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.