آرشیف

2020-3-18

علم عبدالقدیر

منشاء امراض واگیر وفرا گیر

در باب امراض واگیر وفرا گیر
امراض واگیر وفراگیر در طول تاریخ یک هوشدار عبرت انگیز برای نسل مغرور بشر بوده است .انسا نها ئیکه بنام خلیفه وجا نشین خدا بیشترین کار شان در روی زمین  خونریزی وفساد انگیزی بوده با بغاوت وسر کشی از هدایات واوامر الهی قانون جهان وطبیعت را زیر پا گذاشته با غرور کاذب برای خود لقب ابر قدرت وشکست نا پذیر داده است   اما نمیداند گاهی در برابر یک  موجود ضعیف  ضعیف بنام های ویروس وباء وطاعون وغیره درمانده ونا توان است. انسان باید بداند  در ما وراء طبیعت قدرت مطلق خدای واحد ولا شریک  وخالق مخلوقات کا ئنات را در حوزه تکوین مدیریت میکند وجود دارد واگر ابر قدرتی هست خداست نه انسانها. چون انسانهای گاهی با ظهور ونزول آفات که یاز تاب کردار نا پسند شان است آنقدر ضعیف میشوند که توان دفاع از خودرا هم ندارند .
انسان سرکش وعاجز:
بخاطر عدم اطاعت سر کش است اما بخاطر افتادن در گرداب هلاکت عاجز وناتوان .انسانها بخاطر عدم اطاعت از قوانین خالق بی نیاز که در جهان طبیعت حامل حکمت فوق العاده است  سر کشی وبغاوت خودرا به نمایش میگذارند اما وقتی مجازات میشوند ویا پاداش سر کشی خودرا می بینند آنقدر ضعف وناتوانی از خود نشان میدهد که از یک پشه هم ضعیف تر مینماید..انسان که در امور تشریعی ومدیریتی خلیفه وجا نشین خدا در روی زمین است اما گاهی هم کار خدائی نتوانست ونمیتواند.انسان توان ساختن موجود زنده ای به اندازه یک پشه  را ندارد واگر این پشه چیزی از نزدش بگیرد بازهم خیره به آن مینگرد.
.در ماندگی جهان وکشور های بنام ابر قدرت در برابر یک ویروس شاهد بر این واقعیت است که انسان ابر قدرت نیست.خداوند ج ضعف انسانهارا اینگونه بیان میفر ماید: إِنَّ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ لَنْ يَخْلُقُوا ذُبَابًا وَلَوِ اجْتَمَعُوا لَهُ ۖ وَإِنْ يَسْلُبْهُمُ الذُّبَابُ شَيْئًا لَا يَسْتَنْقِذُوهُ مِنْهُ ۚ ضَعُفَ الطَّالِبُ وَالْمَطْلُوبُ(73 سوره حج)
ترجمه : كساني را كه غير از خدا مي‏خوانيد هرگز نمي‏توانند مگسي بيافرينند، هر چند براي اين كار دست به دست هم دهند و هر گاه مگس چيزي از آنها بربايد نمي‏توانند آن را باز پس ‍ گيرند.
سوختن تر وخشک یا مبتلا شدن مسلمان وغیر مسلمان: گاهی ایراد میشود که اگر شیوع امراض  ساری نتیجه سر کشی غیر مسلمانان از قوا نین اسلام است پس چرا مسلمانها به این ویروس جهانگیر مبتلا میشوند.؟ مسلمانها نه گوشت خوک میخورند ونه هم از حیوانات درنده را  پس باید به این ویروس ها مبتلا نشوند در حا لیکه قضیه چنین نیست ، بسیاری از مسلمان دچار امراض وآفات شده اند.در پاسخ باید عرض کرد که خداوند ج در قرآن کریم پاسخ این ایراد را چنین بیان نموده.
واتقوا فتنة لا تصیبن الذین ظلموا منکم خاصة وأعلموا أن الله شدید العقاب) از فتنۀ بترسید که تنها ظالمان به آن مبتلا نمیشوند.بلکه انسانها بی تفاوت وبدون مسئولیت نیز در کنار آنها میسوزند.چون اینها در امر تبلیغ ورساندن احکام دین  با حکمت وموعظه نیکو رفع مسئولیت نکرده اند ، اصلا از دادن پاسخ در برابر سوال مردم فرار کرده اند.به همین دلیل با ظالمان وستمگاران یکجا دچار فتنه ومصیبت میشوند.

  1. منشاء بیماری های ویروسی چیست؟ منشاء اغلب مریضی های واگیر وفراگیر  ویروسی که گاهی جهان را زیر گرفته است مانند انفلونزا، سار سا ، کرونا  وده ها ویروس دیگر حیوانات است که  احکاک وقوا نین اسلام  تماس داشتن با آنها ویا هم خوردن گوشت آنهارا به شدت منع کرده است مانند خوک ، خفاش وهمه حیوانات درنده دیگر.البته تمرد وسر کشی از قانون خدا که تمرد از نظام حاکم در طبیعت است برای انسانها هزینه زیاد داشته که در ذیل این نوشته  به چند مورد بروز امراض ساری جهانگیر اشاره میکنیم که منشاء همه خوردن گوشت خوک وخفاش وحیوانات درنده  بوده است. نمونه از امراض فراگیر که در طول تاریخ انسانهای مغرور را زمینگیر کرده است.

 

  1. ویروس سارس (Sars): این ویروس عامل یک التهاب ریوی حاد و کشنده است که برای اولین بار در چین ظهور کرد و سپس به سایر کشورها سرایت نمود. پژوهش‌ها نشان داده است این بیماری به واسطة افعی، خوک، میمون و خفاش به انسان منتقل شده است.

    ناگفته نماند که چین با مصرف 50% گوشت خوک در جهان، بزرگ‌ترین مصرف کنندة گوشت خوک در دنیا است.

  2. – جذام : جذام یکی از اولین بیماری های دنیاگیر بود. این بیماری در قرون وسطا در اروپا گسترش پیدا کرد.
  3. – طاعون: مرگ سیاه یا طاعون خیارکی یک سوم از جمعیت اروپا را(25) ملیون را در قرن چهاردهم به کام مرگ فرستاد.
  4. -طا عون بزرگ لندن: طاعون بزرگ لندن در قرن هفدهم جان ۲۰ درصد از جمعیت شهر را گرفت.
  5. طاعون بزرگ لندن، دومین طغیان طاعون خیارکی بود و به ۶۸،۵۹۶ مورد مرگ ثبت شده انجامید.
  6. – وباء: وبا ۷ بار شیوع دنیاگیر داشته که بار اول آن در سال ۱۸۱۷ آغاز شد.شش سال دوام کرد.منشاء آن هند بود.
  7. -انفلونزای روسی: آنفولانزای روسی در سیبری و قزاقستان آغاز شد، سپس به اروپا گسترش یافت و تا سال ۱۸۹۰ نزدیک ۳۶۰ هزار نفر را از پای درآورد.
  8. .آبله: تعداد قربانیان آبله در طول تاریخ را ۳۰۰ میلیون نفر می دانند.میگویند منبع این مریضی مصر با ستان بوده.
  9. -انفلونزائی اسپا نیا ئی: آنفولانزای اسپانیایی سال ۱۹۱۸ مرگبارترین بیماری دنیاگیر تاریخ بوده. این بیماری علاوه بر ۵۰ میلیون قربانی اش، جمعیت بسیار عظیمی را مبتلا کرد که میزان آن ۵۰۰ میلیون نفر یا یک سوم جمعیت آن زمان دنیا تخمین زده شده.
  10. -انفلونزائی آسیا ئی: آنفولانزای آسیایی در دهه ی ۱۹۵۰ در هنگ کنگ آغاز شد و بعد، از چین به ایالات متحده آمریکا و بریتانیا گسترش یافت.یک تا دو ملیون انسان قربانی گرفت:
  11. اچ آی وی / ایدز: چ آی وی / ایدز اولین بار در سال ۱۹۸۱ به عنوان یک بیماری شناخته شد و تعداد قربانیان آن تا به امروز را ۳۵ میلیون نفر در سرتاسر دنیا می دانند.
  12. ابولا: این مریضی در افریقا شیوع پیدا کرد وتا حالا دوبار شایع شده است.نرخ متوسط  مرگ و میر ابولا حدود ۵۰ درصد است و این بیماری از سال ۱۹۷۶ بیشتر از ۱۱ هزار کشته داده. بار دیگر در میانه ی سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ در غرب آفریقا شیوع یافت.
  13. انفلونزای مرغی
  14. -ویروس کرونا: ویروس کرونا که از اثر خوردن گوشت خوک وسا ئر حیوانات درنده  اول در چین گسترش یافت وسپس  مردم جهان را در وحشت فرو برده.تا هنوز حدود پنجهزار نفر را بکام مرگ برده .

منشاء ومبدا همه امراض واگیر وخطر ناک خوردن گوشهای است که در اسلام به شدت خوردن شان ممنوع شده است.