X

آرشیف

عـید یعنی چه ؟؟؟

 

وقتی در مسیر سرک ها و کنار جاده ها اطفال را سرگردان با لباس کهنه و پاره، پاره و سر و روی خاک آلود وکثیف با کار های شاقه می بینم  عید به یاد م می آید.

از عید و از خوشی و عیدانة اطفال جهان

ولی، اطفال وطنم را با چهره های افسرده و نا آشنا با مکتب و آموزش و نومید از آینده مبهم و تاریک به خاطر می آرم؛ مخصوصا" در این روز ها که هوا رو به سردی می رود و آنان جهت زنده ماندن خود و فامیل پی لقمه نان سرگردان اند..

بلی از عیدی به یاد م می یاید پیش از آن و بعد از آن، اطفال وطنم با تحقیر و توهین و لت و کوب و فشار های زنده گی به فحشا کشا نده می شوند .  از فروش عضو بدن شان تجارت میشوند و از قصه های شان بازار رسانه ها گرم است. 

از عید به یاد م میاید .

بلی از عید اطفال وطنم؛ از اشک های سوزان و از شکم گرسنه و تن برهنة شان؛ از غم های نا گفته و از دل پر درد شان؛ گوشی برای شیدن و  جایی برای خوبید ن و نانی برای خوردن ندارند و دستی نوازش بهسوی شان دراز نمی شود و با دیده شفقت و ترحم به آنان نمی نگرند و از آه و اشک شان نمی ترسند .

از «عیدی» بیادم میا ید:

چگونه جسد کوچک شان مورد بمبارد قرار می گیرد؛ پارچه ، پارچه و  ما نند نو گلی در باد خزان پرپر می شود . این است عید اطفال وطنم!

باید این بد بختی ها و بار غم را آنان تحمل کنند تا اجیر شده گان عید کنند و لذت ببرند!

 

 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.