X

آرشیف

شهامت استعفاء !

پيام به حُکام باعزت! 

حاکم، مأمور و متولی امور دولت با عزت و بلاخره شخص سازنده در سمت دولتی کسی است که فهم مسلکی، تقوی سیاسی، کار لازم در وقت فرصت داشته  و با فهم و درایت مسلط   بر کار خود بوده و حتی با مراعات تمام تعهدات ممکن بیرونی و جانبی خویش وقتیکه منافع و مصالح کشور و مردم افغانستان مطرح شود و این منافع در تقابل دیګران و تعهدات جانبی این شخص قرار بګیرد، منافع و مصالح کشور، مردم خود و امر صلح خیر را اولویت دهد.   
انتقاد را برای انتقاد نه، بلکی برای اصلاح و صلح خیر و منافع ملی کشور و مردم این کشور مطرح کند.  
صلح خیریکه سبب شود در نهایت امر ملت افغان و این ملت مسلمان به سرنوشت خود مسلط ګردیده و سخن تعین کننده به این ملت تعلق بګیرد. 
این صلح خیر نیست و در نهایت امر نه تنها که به صلح و استقرار انجامیده نمی تواند   بلکه منجر به خیانت ملی نیز میشود که: 
با سیم خار دار و خندق در حوالی خط فرضی و تحمیلی به نام دیورند سکوت و یا به رسمیت شناسي پوسته های دشمن را  در آن مناطق بنام سرحد بنامیم و یا قبول شوند. خط ديورند مجهول است، فرضی و تحمیلی و غیر قانونی است  و در قرن حاضر مردمان جهان نزدیک میشوند، فاصله ها را ازبین میبرند  تا دوری و جدایی. کشورهای جهان وصل و ایالات متحد اروپا ساختن میخواهند، تا جدایی و ایجاد سرحدات جدید که هدف ظاهری به نام امنیت را نیز تامین نمی کند.  
ګفتن و تأکید اینکه: ما  سیم خاردار کشیدن بین افغانستان و پاکستان را پشنیبانی نمې کنیم همه و همه حد اقل جبونی و در نهایت امر خیانت ملی است. 
برماست تا با موضع رسای ملی و حد اقل با عدم عبور از خطوط سرخ بخاطر عملکرد درست و کسب پشتيبانی ملت خود کار کنیم. عبور و تخطی و کار برای به رسمیت شناسي خط دیورند آن خط سرخ است که ګذشت آن جز خیانت ملی تعبیر دیګر ندارد.   قرار ګرفتن  در ین موضع  ملی دفاع از تمامیت ارضی و اعتراض علیه جبر تاریخی فرصت و وقت است که ملت حاکمیت را از خود میداند و به دفاع از حاکمیت مدافع شرف خود قدعلم میکند. 

و اما پيام مشخصتر و مطالبهء اولی  ما از حکام و افراد با عزت و با شخصیت در حاکمیت و سایر  حکام و به اصطلاح رهبران داخل و یا خارج از سیاست افغانی  چیست؟ 

۱_ الف: همه باید معترف باشند و به صورت دوامدار اعلام ، تعهد  و قبول کنند که حاکمیت قانون را محترم شمرده و هر کس تخلف کرد باید به پنجهء دیکتاتور قانون سپرده شده و عدالت تأمین شود.‌‌‌‌‌‌
۱ – ب: اعلام، تعھد و ابلاغ بدارند که ما دیدګاه ها و نظریات بهتر را در مورد دولتداری، قوانین و نظام اګر داریم حق ماست اما  این تغیرات را صرف و صرف در چوکات قوانین و نظام سازی مطرح و خواهان تحقق انیم و نظام براندازی را مردود میشماریم.  هیچ عمل انقلابی را در راستا نمی پذیریم. 
۱- ت: در تحکیم و نهادینه کردن حاکمیت و ساختار های قانونی  که فعلاً شکلی هم اند، قبول داشته و برای با محتوایی شدن آن مشترکاً کار میکنیم. 
دوم: در کار و وظیفهء ګماشته شده و انتخاب شده برعلاوهء انتقاد به راههای حل متمرکز شده و انتقاد را برای انتقاد مطرح نه کرده، بلکې انتقاد را برای اصلاح مطرح میکنیم و به صورت مشخص طرح ما چنین است:….
سوم: از تمام این طرح ها، پيشنهادات و راههای به موقع زمامداران امور را مطلع ساخته و اګر مانع قانونی نباشد از طریق میدیا با وارد کردن فشار و در جریان ګذاشته و منطق سخن را عام کردن است. ( اشتباه نه شود که منظور من افشاء ګری مسایل محرم دولتی و یا حل مسایل مشخص بین کارمندان حاکمیت از طریق میدیا نیست.) 

به صورت مشخص برای تربیت دیګر کارکنان دولت، اصلاح شان و بخاطر کسب حاکمیت بر قلوب ملت و کسب مساعدت و سهم شان در سرنوشت شان و قضاوت مشخص ایشان پيشنهاد دارم  که ګزارش های ب
بطع مختلف کار خویش به . یک مثال مشخص ذیلاً می اورم: 

من احمد ضیاء مسعود از تاریخ …الی …. به حیث نمایندهء خاص رئيس جمهور برای حکومتداری خوب انتصاب ګردیدم. 
توافق ما برنامه محور بود. 
برنامهء توافق شده:….
به مجرد رسيدن به شغل با هشتاد كارمند در رتبه های …. مدت یک سال به طور متوسط مبلغ  …. مصارف و درسال دوم به طور متوسط به مقدار…. مصارف از طریق دفتر ما صورت ګرفت. 
٨٠ مأمور من مصروف …. کارها بودند. 
 من در…. نشست کاري با  ….. مراجع و …. نشست در داخل اداره خود و به تعداد …… طرح های سازنده را برای دولتداری خوب جمع اوری و روی دست ګرفتیم. 
طرحهای …. به تاریخ … بخاطر دولتداری. خوب به مراجع بلند دولتی سپردم و در مقابل تدبېر … جوانب ذیربط اتخاذ کردند و چنین خطاء و خرابی چنین… اصلاح صورت کرفت. در برابر تدبیر….. جواب این….. بود. 
من قناعت کردم/ قناعت نه کردو چرا نه کردم  ….  ؟ 
به تاریخ ….. باز طرح اصلاحات و حکومتداری خوب دادیم: طرح ها درنتیجه موفق شدیم که برنامه های …… را برای  حکومتداری خوب روی دست بګیریم و درنتیجه به این رسیدم که باشرایط هدفیکه تعین شده بنابر این عوامل: …. قابل اجرا نیست، این اداره را بنا بر این عوامل:….  دیکر ضرورت نمی بینم :…. و یا میبینم. عوامل:…. 
چون دلایل خود را ګفتم ملت عزیز مجبورم استعفا بدهم تا فرصت را به شخص مناسبتر و یا مانع مصارف اضافی شوم. 
بعد از چنین تحلیل و ارزیابی اګر رئيس حکومت باشم معتقدم که ازین حاکمیت فعلی بهتر  کار میکنم و برنامه های بهتر دارم. 
لذا بخاطر خدمت به شما ملت و اینکه در انتخابات اینده اشتراک میکنم و حکومت در خدمت شما ساختن میخواهم
 لذا اینک حال حکومت سایه ( شدو گورمنت) خود را مانند مثلا کشور انګلستان  اعلان میکنیم که این حکومت در تمام بخش های سکتوری حکومت فعلی افغانستان شخص مسول و م‌ؤظف  خواهد داشت و در برابر تمام برنامه های حاکمیت فعلی برنامه و راه های بهتر مسایل را مطرح  خواهد کرد تا ملت به  سبک کار و برنامه هاما باور پيدا کند و در انتخابات اینده ملت ما را به زعامت سیاسی خویش  برګزیند و زمام امور را بدست بګیریم. 
حالا توافق ما این بود که من از حاکمیت جناب اشرف غنی حمایت میکنم و وی من را به این پست ارشد دولتی گماشت. من از حمایت شان دست برداشتم و وی من را منفک کرد.   مبارزه بخاطر خدمت به ملت ادامه دارد. تشکر 

ما به چنین ګزارش ها از همه کارمندان ارشد دولتی میخواهیم و این حق ماست. این نوع ګزارشات فرصت قضاوت نیک و سازنده بدون پيشداوری ها و تعصبات قومی، سمتی و ګروهی را برای ملت خواهد داد و ملت نوکران، خادمان و بی کفایتان مفت خور را از هم تفکیک نموده که در نتیجه حقایق را خارج از وهم و ګمان زنی خود بشناسیم وبرای دیګران نیز معرفی و پيشکش کنیم. 
 ما را با دادن حقایق کمک کنید تا شما  خدمتګاران ملت و صادقان ملت و امر خیر راکمک کنیم. 

پایان  بی پایان 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.