X

آرشیف

سرک بی مانند غور و افکار منفی ی ما: طنز گونه

هی فریاد و هردم فریاد؛ ما غوریان سرک نداریم، هی سرک ما خراب است، در ترانسپورت مشکلات داریم و صدها فریاد های دیگر. از حکومت جدی و فعال خویش که سال های سال تلاش کرده و به مشکلات اجتماعی، اقتصادی، بازسازی و سیاسی یی کشور ما رسیدگی کرده؛ شکایت می کنیم، کار های را که مربوطش نمی شود به ایشان ربط می دهیم و در مقابلش اعتراض میکنیم و…
بیاییم یک کمی افکار مانرا تغییر بدهیم و مثبت بیاندیشیم، از همین حالا شروع کنیم در تغییر دادن طرز دید مان و قضایا را از جانب دیگر ببینیم. مشکلات اقتصادی، سیاسی، نظامی، اجتماعی و ساخت و ساز کشور را از دید مثبت دیده و تحلیل نماییم؛ مثلا: همین سرک غور، اگر تغییر در دید خود بوجود بیاوریم و قضیه را از جانب دیگر ببینیم: سرک غور در سراسر همین کره خاکی مثل و مانند ندارد؛ شما قضاوت کنید در کجای دنیا سرکی مثل سرک کابل-هرات که از مسیر میدان ،بامیان و غورمیگذرد؛ پیدا میشود. معلوم دار که جواب شما نه است، نه در امریکا و نه در روسیه، نه در اروپا و نه در استرالیا، و نه در همین نزدیکی خیلی هم نزدیک در همین ایران و پاکستان هم سرحد و همسایه های دلسوز ما سرکی مثل سرک یا جادهء غور طبیعی و زیبا وجالب پیدا نمیشود. این طرز دید ماست که مشکل دارد و زیبایی های طبیعی را تشخیص داده نمی تواند.

سرک بی مانند غور و افکار منفی ی ما (طنز گونه)

بیایید یک کم منطقی بیاندیشیم و مثبت. غور چه نیازی به برق دارد که ما همیشه داد میزنیم و فریاد می کنیم که برق نیست، در تاریکی هستیم و صد ها گپ های دیگر؛ مگر از مدت ها بدینسو ما بدون برق زندگی نکرده ایم، چه شده اگر برق نداشتیم هم زندگی خود را گذرانده ایم و اگر میداشتیم هم همان زندگی را و همان تعداد روز ها را می گذراندیم.
یا نداشتن شفا خانه را فرض کنیم، مگر بدون شفا خانه و کلینیک های صحی درغور انسان نمانده و همه مرده؟ نه! نه! هیچ کس نمرده و اصلا فرق نمی کند که شفاخانه داشته باشیم یا نداشته باشیم؛ پس باید تغییر در طرز دید و افکار مان بوجود بیاوریم و مثبت بیاندیشیم؛ زیرا اینطوری همه چی حلی حل است و دولت وحکومت عزیز و دوست داشتنی مان هم از درد سر و بد خلقی های مان آرام میشود و هم به کار های اداری، اجتماعی، سیاسی و بین المللی اش می رسد…

 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.