X

آرشیف

دزدان بی ناموس مسیر پغمان

پغمان – تفرجگاه تاریخی کابل ، در دامان کوهای سربفلک کشیدۀ غرب شهر ، مشرف به دره های شاداب و دلپذیر ، مناظر دلکش باغستان های سیب(سیو) و آلو، جایگاه خاصی را احتوا مینماید . روزهای پنجشنبه و جمعه ، قطار موتر های همشهریان از شهر تنگ ، تاریک و آلودۀ کابل، بسمت پغمان و هوای صاف آن سیل آسا سرازیر می شوند.
در سمت شرق این ولسوالی متصل حوض تپۀ قرغه درگاه حضرت مجددی ، در محلات اصلی پغمان خانه های استاد سیاف، احمدشاه احمدزی ، حاجی شیر علم ، ملا عزت الله و غیره چهره های نیکنام و اقطاب جهادی موقعیت دارند . هرکدام اینها با آرگاه ، بارگاه و دبدبه، روز گار می گذرانند .
اما متاسفانه در همین پغمان و در جوار همین چهره های مقتدر محل، دسته های دزدان وحشی ، شبانه بخانه های مردم یورش می برند و یا سر راه عابرین را میگیرند ، آدم می کشند ، به ناموس مردم تجاوز می کنند و دار و ندار آنها را به غارت می برند . حوادث قتل ، غارت و تجاوز در پغمان از چند سال به اینطرف جریان دارد و درین روز ها چنان اوج گرفته که از شنیدن خبری یکی ازین جنایات حولناک، موی بر بدن انسان راست می شود و همه را به وحشت انداخته است که حتی بیان موضوع بسیار دشوار می باشد . پولیس ملی نیز درین میان بیکار ننشسنه ، با شهامت و از خود گذری ، جنایت کاران را دستگیر می کند، اما سارنوالی ، محاکم ، ارگان های عالیه دولتی و هم شایدچهره های مقتدر محل گویا غیر فعال و بی تفاوت هستند .
برادر هموطن ! بیائید از خود بپرسیم : تقصیر از کی است ؟ سارنوالی ؟ محاکم؟ مردم محل؟ ، مقامات بلند رتبه دولتی؟ ، قوانین جاری؟ عدم همبستگی مردم؟ 
شمارا بخداقسم بگویید حادثه ای که درین روز ها در پغمان رخ داده ، در حوزۀ اقتدار کدام یهودی و یا نصارا میتواند اتفاق بیفتد ؟ و آیا ما مردمِ باغیرتی هستیم؟

گوسفندی برد گرگ مزور همه روز
گوسفندان دیگر خیره در او مینگرند

 

 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.