X

آرشیف

تراژيدی ادامه دارد!

اسيران دند غوری را نه ديدم،  مجبور به نوشتن سطور ذيل شدم:

لطفا يك دو سناريو ذيل به دقت توجه نموده، آنرا بخوانيد و به ان تعمق کنید!

دولت و حاكميت ناتوان امنيت من، خانواده، دختر، پسر و مالم را گرفته نتوانسته و نمی تواند. بخاطر اين هدف مجبورم متحد داشته و سلاح داشته باشم تا از دزد و رهزن و جنايتكار در امان بمانم. مسلمانم، نماز ميخوانم و ريش هم دارم. از محل كه در ان زندگی دھقانی دارم، باغ و باغچه دارم به شهر هم انرا انتقال داده نمی توانم۔ در شھر کاری ندارم و گشنه خواهم ماند. 

از محل سکونت من دشمن من و يا ماموران ای اس ای بالای  قطار و قوای امنیتی دولتی چه داخلی و يا خارجی حمله كردند و بعد فرار نمودند. نيرو های خارجی و يا داخلی عمليات متقابل کردند و خانه ام را تلاشی کردند، طبعاً سلاح و مهمات نظامی يافتند. ريش دارم و نماز میخوانم و قرآن كريم هم در خانه ام يافتند در قدم اول يكی دو تن و يا ده تن از خانواده ام را كشتند و بقيه را با خود بردند. به شمول جنایت جنسی، كردند در حقم انچه كردند. باز به بگرام و دھھا زندان شخصی و غیر مشروع دیګر بردند و بی سرنوشت نگھداشتند و ھرچه اذیت ممکن بود نیز کردند. 

 

به محلم امدند و گفتند ھمکار کفاری و دشمن اسلام و قتلت بريم جایز و یا حتی فرض است. گفتم نیستم. گفت ھستی. كشت و بست و بُرد. 

 

به محلم امدند گفتند کفری با حكومت كفر همكاری. گفتم نيستم. گفت به امير ما بيعت كردی؟ گفتم نه غريب كارم و مصروف كشت و كار و خانواده ام به هيچ کس کار ندارم. گفتند: نه اگر تاحال بیعت  نه كردی، حال  بیعت کن، ګذشته ات را  می بخشيم بعد ازين بیعت بكن. قبول نه كردم زدند و همسايه را كشتن و مالش تالا شد. لذا قبول كردم و گفتند اینه سلاح بگیر و از دینت و خانه و …. دفاع كن ورنه خواهي ديد. گفتم باشه و در دل گفتم چاره  نيست. 

روزی بعد نیرو ھای دولتی امد اما درین فرصت ان نوكر ای اس ای و یا آنکه مرا به ګرفتن سلاح مجبور کرد، چون تربیت شده بود و از محل نبود رفت و فرار کرد. در مقابل نيرو های حكومت كابل من ماندم و وی و اینک کشتم و کشته شدم و اسيرام. خانه و عزتم تباه شده و بر ناموس و عزتم تجاوز و برباد شدم. 

اين و دهها حالت مشابه كه سبب تباهي اين ملت است. 

لذا به كشتن، بستن و بريدن نه بايد خوش و نه افرين گفت و به حال قربانيان اين جنگ و فتنه اجنبی و جنگ دیگران باید راه 

بيرون رفت انسانی جُست.  

این وجیبه است و ادای رسالت انسانی! 

الهي به حال اين ملت رحم كن. 

امين

دوکتور صلاح الدین سعیدی 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.