X

آرشیف

اینجا، سرزمین مرده گان است؛

سر زمینی که هیچ کسی زنده گان را از آن خود نمی دانند و با آنها حس غریبی دارند. سر زمینی که مرده بودن شرفش بیش از زنده بودن است. ویرانی قدرش بیش از آبادی هاست. بی سوادی بلندترین عزت را  دارد و آدم هایش فاخر هستند. اینجا سرزمینی است که تکلم و بیان را خوش ندارند و چه رسد صدا بشنوند و اینجا خاموشی و سکوت و مهر بر لب زدن را پرستش می کنند چرا که گفتن ها را حق شان نمیدانند و میگذارند بر انبیا زبان ها بشتر با اسلحه سرد و گرم بیان می شوند. اینجا مجهول را بر معقول ارجحیت میدهند. اینجا مشهود را سرکوب می کنند و نبود را استوره میسازند. اینجا سرزمینی هست که نر ها اربابان و مردان خادمان شان هستند. اینجا توانایی ها و شکوه و منزلت انسانی به حاشیه رانده شده و به یغما میروند و اینجا ذلت ها حقارت و فقر و بیچارگی فخر گماشته می شود. چه سرزمین عجیبی!!
که آیینه ها شکستانده می شود و چهره های کدر با آب مرداب نشان داده می شوند. اینجا لبسرین ها و رنگ سرخابه ها و سفیده ها به کثافت دانی های عقاید انداخته می شود و فخر میکنند بر زنی که گوشه لب اش بر اثر لگد شوهرش پاره شده و خونی است، رنگ سرخ خون را بر رنگ لبان زن ترجیح میدهند. زنی که حتی دم نمیزند و آنرا افتخار میدانند و او را دختر پدر دار قلمداد میکنند.
خوشبختی ها عیب و گناه شناخته می شود یعنی شوهر زن خوشبخت بی غیرت است و زن ذلیل و شوهر زن که چادرش بر فرق خونینش چسپیده را با غیرت و با عزت مردانگی میشناسند، وای که چه معیاراتی…
گاها در ختم ناتمام حلقه ای میرسم که این دوران و گردش سلسله وار ادامه دارد و پایانی نیست. اینجا سرزمین شگفت انگیز مرده گان متحرک هست و زنده ها را نمیپذیرند.
سارا "رضایی" 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.