X

آرشیف

انتخاب محمد نادر اعلم! چرا نه؟

  

سلام و احترام به همه جوانان غوری ، در هـر جائی که مصروف تحصیل اند و یا کار و زندگی دارند!
سلام  واحترام به همه روشنفکران غوری!
بیائید از جمع گپ بزنیم!  وقت، همیشه گرانبهاست و ما، با تاًسف زیاد، اکثرآ و طبق معمول اورا بدور صحبت از بی کفایتی و یا مثمـر بودن فرد و یا یک شخصیت ( به گونهً مثال، والی ) بر باد می دهیم،  با وجود اینکه هیچ وقت نتیجهً مثبت و مورد پسـند همگی را ازین گفتن ها و نوشتن های خود  ندیده ایم.  مثلآ: اگر ما از جمع و یا در بارهً جمع ( در بارهً غور )  گپ داشته باشیم، وا ضحآ می بینیم که والیِ امروز بهتر از والیِ دیروز نیست و  والیِ فردا هیچ بهتـری ای  از والیِ امروز نخواهـد داشت.  تا امروز، هر والی، منافع گروهی  و یا افراد خاصی را تاًمین کرده است ، خصوصآ  و صادقانه اجرا کنندهً برنامه ها و پلان های ( " تفرقه بینداز و…") دشمنان غوری ها بوده و درکدام  حوزهً بسیار کوچک،  کارک های  نمایشی و نا چیزی را انجام داده که منطقی نخواهد بود از آنها  به عنوان خدمت به ( در جمع ) غور و غوری ها نام بُرد و همچنان  نماینده انتخابیِ (؟) مردم همان است که بود و یا همان کسانی اند که بودند، یعنی  همان ارباب، خان ، ملک و ملا ً  که  دهه های متمادی  است که گویا(!) ما مردم انتخاب اش کرده ایم،  با همان  شـعار های کهن سال و خوشگوار در ظاهر ( زهر آگین در باطن )، انسان دوستانه در حرف (  عوام فریبانه و خائنانه در عمل )، غوری و با غیرت بودن در حرف،  دنباله رَو و خدمت گار به " سرداران" قدرت در عمل،  و  تواًم با معامله گری ها و حتا با تابعیت از احکام  فرمانروایان  قبیله گرای حاکم در کشور، مصروف ( نرم گویم ) زندگی شخصیِ خود اند. از غیرت غوری حرفی در میان نیست! اگر کسی از غوری های عزیزم  عملکرد قابل تقدیر و یا وصف کدام یک از نماینده(؟) های غور را در راه حصول حقوق حتا بسیار ابتدائیِ مردم ما از حاکمان قدرت را در چوکات مسئولیت های محوله  و قانونی اش، در مقیاس جمعی، دیده و شهادت دارید، بفرمائید، با استناد ارائه دارید!
        امروزعاملان دستگاه اهریمنیِ حاکمیت، به سرداری و زعامت کرزی  آنقدرغرق در همان افکار سالمند  قبیله پروری و مورد پسند خود شان  اند که از نام غور، چون مدنیت داشته و تاریخ دارد، تنفر دارند و از به زبان آوردن نام غور به حدی نا خوش اند که برای آنها شنیدن صدای " غور باستان" مانند صدای انفجار بمبی است که گوش های شانرا کََر می سازد و اعصاب شمشیر بدست شان را سراسیمه . چون آنها فاقد چنین مدنیت  تاریخی اند،  قرن های طولانی است، کوشیده اند و از هر امکان ، از هر مکر و حیله ای  استفاده  برده،  اعتبارات مدنی، تاریخ تمدن، و هویت باستانی و فرهنگ فارسی – دری غور
( زاد گاه نیاکانیِ ما ) را زیر پا کرده اند، خُرد ساخته اند، ویران کرده اند و می خواهند به مرورزمان از صفحات تاریخ نوین و بعد ی بدور اندازند و در انتها، نابود سازند. بخصوص در انزوا قرار دادن و نابود ساختن هویت وفرهنگ فارسی که اساس و بنای مدنیت باستانیِ ماست، سرداران مستبد"افغانی " از انگلیس – دشمن تاریخی و تا ابد آشتی نا پذیر فا رسی و فرهنگ و تمدن اش، درس و یاری گرفته و می گیرند. این وحشی گری های" سالار" ها را، غور ی های غیور(؟) و با همت (؟)، یعنی نمایندگان(؟) مردم ما می بینند وخموشند.  چـــرا؟ خموشیِ ایشان را، من از دیدگاه شخصی خودم – خیانت تاریخی و نا بخشودنی می دانم. ارزش و اهمیت اعتبارات مدنیت تاریخیِ غور را به نحو واقعی اش، تنها باستان شناسان جهان ( بخصوص انگلیس های دشمن ) و منطقه می دانند. باور داشته باشید، اگر امنیت در کشور وجود می داشت، امروز از تمام جهان، باستان شناسان یکی پی دیگری برای تحقیقات علمیِ شان از قدامت و ارزش های شهکارانهً مدنیت ما، به غور می آمدند.  ما، غوری ها ی امروزی می توانیم این چرخ دوران را که بحق ما ، فاحشـانه ظلم دارد، آنچه مربوط و منوط به غور و غوری ها می شود، در آیندهً نه آنقدر نزدیک، تغیر جهت دهیم، واین  فقط از طریق  انتخابی بودن و انتخاب کردن روشنفکران میان سال و جوان در مجالس و شوراهای کشور، امکان پذیر است. ما باید زعیم روشنفکر، با دانش و دلسوز داشته باشیم!
           جوانان عزیز! بیائید بدانیم و اعتراف داشته باشیم که وقت گران بهای ما با گرفتن مواضع دفاع ویا ترد یک شخص ارباب ، خان و امثال شان، بیهوده و  با افسوس هدر رفته و دارد ضایع می شود. بیائید دست بدست هم دهیم ، حاکمیت و صلاحیت پول را در انتخاب ما و انتخابات مردم بی سواد ما از میدان بیرون کنیم . و بیائید نام جوانانی را مانند برادر روشنفکر و خدمت گار غوری ها، محمد نادر اعلـم را(  گر چه بفرمودهً سناتور محترم ما، معاون احمد " ریش کـل است ، نکتائی هم می پوشد و قلم توانا ئی نیز دارد" )  به میدان آوریم  و به مسئولیت و یا مقام نمایندۀ واقعآ انتخابیِ مردم  خود پیشـنهاد کنیم!   باور کنید، صادقانه و با تمام جدیت حرف دارم!
          آیا این امر غیر ممکن است؟ اگر چنین است، چـــرا؟  اگر امکان هست، چـــرا اقدامی نکنیم، چرا نگوئیم، ننویسیم و چرا دست بکار نشویم؟  من میخواهم که مسئولیت امور در غور از طریق راًی مردم به روشنفکران سپرده شود، در غیر آن ما هم حق داریم  دوستمی، اعطاً محمدی و یا امثال شان را داشته باشیم.  اما ، و افسوس کو او دوستم غوری و یا اعطاً محمد غوری که مردم خود را با خود داشته باشد؟  امید وارم درک مناسب از آرزوهای ارائه شده ام،  شود. آگاهی و موًفقیت برای غوری ها آرزوی همیشه گی من!  25/01/2012
         
 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.