آرشیف

2022-1-23

سلیمان کبیر نوری

آیا میدانید، خوک ها برای طولانی شدن عمر انسان قربانی  می دهند؟

 

آیا میدانید، خوک ها برای طولانی شدن عمر انسان قربانی  می دهند؟

از آنجاییکه طبابت خود بخشی از علوم کاربردی بوده، برای حفظ سلامتی، ارتقای سلامتی، وقایه وجلوگیری از شیوع بیماری های عدیده، تشخیص و تداوی به موقع و موثر آن ها میپردازد؛ خوشبختانه امروز، در همسویی با سایر علوم و تکنالوژی، در گستره ی اختراعات و اکتشافات، در هر ثانیه و هر دقیقه، سیر تکاملی خود را پیموده به بزرگترین فراورده های شگرف و بلند قرن بیست ویک دست یازیده است.

به تازگی از جانب یکی از دوستان، از طریق واتس اپ، گزارشی در مورد یک پیروزی سترگ درعرصه طبابت را حاصل نمودم. اینکه گزارش ذکر شده سخت برای این کمینه جذاب و جالب جا افتاد، از نویسنده ی آن ( محترم آقای دوکتورنبیل پاکطین) در کابل، تقاضا به عمل آمد  تا توانسته باشم این متن را همگانی سازم. ایشان با الطاف مهر و محبت همیشگی نسبت به همه ی هموطنان مبذول میدارند، به تقاضای من نیز با علاقمندی لبیک گفتند. اینجانب با تجدید احترامات فایقه، یکبار دگر از ایشان ابراز سپاس می نمایم.

***

اولین عمل پیوند قلب خوک در بدن انسان ثبت تاریخ شد!

 

اما چرا از خوک ؟

نسل عده ای از حیوانات اصلاح شده ژنتیکی از نظر رفتار کارکرد با انسان مشابه است. از جمله محصولات طبی ناشی از سگ در طبابت بنام کنين، محصولات خوکی بنام پورسین و از موش بنام  میورین یاد می شود.

اما درین میان خوک دارای رفتار فزیولوژیک و ژنتیک خیلی مشابه به انسان است.  هر نوع پروسیژر مداخلوی عملیاتی، هر نوع کشفیات جدید طبی، هر نوع ادویه جات و ابزار تکنالوژیک به ترتیب بالای اين حيوانات تطبیق می شوند تا به سطح عرضه خدمات صحی بالای انسان ها قابل تطبيق  باشند.

 

خوک ها یگانه موجودات زنده ای استند که برای طولانی شدن عمر انسان و صحتمندی انسانان در طول تاریخ بيشتر از همه موجودات ديگر قربانی مى دهند.

در پیوند اعضاء از سالهای قبل بسیاری از قسمت های خوک بالای بدن انسانها تطبیق شده است. همه ازین روست که اعضای بدن خوک دارای کارکرد ثابت تر نزد انسانها بوده، رشد سریع داشته و از نظر اندازه و کار فزیولوژیک مثل اعضای بدن انسان است.

در سال 1992 در دانشگاه پدوای ایتالیا در نزد یک خانم 53 ساله اولین کبد ( جگر) اصلاح شده خوک تطبیق شد. این خانم از التهاب وسیع جگر رنج می برد که در آن هنگام راه دیگر نداشت و کسی برای وی جهت پيوند عضو در دسترس نبود. این پیوند کبد یا جگر خوک باعث شد که وی الی دریافت جگر انسان زنده بماند. جالبتر این که در جهان، برای اشخاص مصاب به سوختگی های شدید از پیوند جلدی خوک استفاده می شود. دسام ( دریچه های مصنوعی ) قلب در نزد اشخاصی که دریجه های قلب شان گشاد و یا تنگ است از ترکیبات حجرات خوکی استفاده می شود.

قبل از اینکه محصولات ساختگی انسولین برای تداوی بیماران شکر ایجاد شود انسولین از حجرات پانقراص خوک ها تهیه می شد که در سراسر جهان برای تمام بیماران مورد استفاده قرار می گرفت. فعلن در تمام جهان از هورمون ACTH خوک ها جهت تداوی بیماری های مفصلی و التهابی استفاده می شود. از غده تایراید خوک برای بیماران تایراید و همچنان سورفکتانت از شش های خوک اخذ شده و برای کودکان با شش های نابالغ مورد استفاده قرار می گیرد.

در اخیر باید گفت هیپارین که یکی از مهمترین ادویه رقیق کننده خون است که وسیعا در نزد خانم های باردار، بیماران حملات قلبی، بیماری های رگها، در عمل های جراحی و به طور وقایوی برای اشخاص داخل بستر طولانی مدت و ده ها موارد دیگر استفاده وسیع دارد. هرچند صنعت فعلی اشکال ساختگی آن را در سال های اخیر می توان تولید کرد. ولی طی سالیان قبل و هنوز هم در سطح جهان یگانه منبع آن غشای مخاطی روده خوک ها می باشد.

پس می توان گفت که ولو روحانیت هر چیز را حرام مطلق بگرداند، ساینس به نحوی از انحناء بى طرفى خود را حفظ كرده و از آن تبعيت نمى كند. يعنى هیچ شخصی در دورترین نقاط جهان اعم از هر دين و مذهبى  وجود ندارند که لابُد در خون اجدادش وپس در خون خودش محصولات طبى حيوانى و بالاخص خوکی هر از گاهی  در دوران و جریان نبوده باشد.

 

قرآن کریم نیز تایید میکند که در صورتی که بحث مرگ و زنده گی مطرح باشد میتوان از حرام به قدری که باعث زنده ماندن شود استفاده کرد !