X

آرشیف

پیام بنیاد اجتماعی و مدنی لوگر در رابطه با جنگ های ویرانگر در کندز و پلخمری
سپتامبر 8, 2019

به نام خداوند دادرس
در چنین آوان که هیولای جنگ بر سر شهروندان کندز و بغلان و پلخمری سایه یی شوم افگنده از یک طرف جوانان رعنای ما در جنگ های بیهوده و تحمیلی قربانی می شوند و طرف دیگر مردم بی دفاع از خانه و کاشانه شان آواره می گردند و به نحوی مورد تهدید و قربانی واقع می شوند. 
جنگ کندز و پلخمری به اثبات رساند که دست های پیدا و پنهانی در عقب این جنگ ها در کار است که اوضاع را این طور شکننده ساخته است. که کندز در چهار سال سه بار سقوط کند و بغلان و پلخمری در معرض  تهدید دایمی قرار گیرد.  
 بدبختی و آسیب پذیری مردم ما را پایانی نیست، ما با دشمنان پیدا و پنهانی روبرو هستیم. که هر کدام از ما به نحوی قربانی می گیرد. امکانات دفاعی و امدادی که وجود دارد همه برای آقا زاده های دو تابعیته و صدر نشین اند که خانواده های شان در خارج از کشور به سر می برند و خود شان برای سالاری و سروری بالای سر ما آمده حکومت می کنند. 
در چنین حالات که نه تعریف واضح از دوست و از دشمن در کار است و نه وضعیت سیاسی استحکامی دارد و نه اوضاع اجتماعی، جز این که برای پایان دادن به این همه بحران های سیاسی و نظامی به پا خیزیم و به این غایله ها پایان دهیم، چاره و گزیر دیگری نیست. امروز در سایه تدبیر و تعقل همه چیز قابل حل و فصل و پیشگیری است. 
مسئولان امور باید نسبت به جان و مال مردم احساس مسئولیت کنند و برای حفاظت مردم در مقابل تهدیدات دشمن تلاش و کوشش مضاعف نمایند.
در امتداد سالیان گذار به دموکراسی نظام حاکم کار های اساسی و ماندگاری برای صلح و ثبات و همزیستی مسالمت آمیز میان اقوام نه کرد که تا امروز ثمره شرین آن را مردم می چشیدند.  فعالان مدنی در تمام این دوره مضمون واحدی داشته و دارند و آن برپایی ساختار های مدنی بر پایه مردم سالاری و شایسته سالاری است. که تا نظام در برابر مردم احساس مسئولیت کند و خود را پاسخگو بداند. در غیر آن همین وضعیت شکننده خواهد بود و بی ثباتی اوضاع. امیدوارم جامعه جهانی فریاد مظلومیت و محرومیت ما را بشنوند و به کمک ما بشتابند و ما را از هیولای جنگ و خشونت نجات دهند. و عوامل آن در داخل و خارج نابود سازند.

والسلام
خواجه محمد نعیم قادری
مسئول بنیاد اجتماعی و مدنی لوگر
دهم سنبله ۱۳۹۸
 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.