X

آرشیف

نتیجه و فیصله فـــراخـــــوان 2

 به سلسله نشست های قبلی امروز سه شنبه جمع کثیری اعضای جامعه مدنی، فعالان رسانه یی برای داد خواهی جهت به محاکمه کشانیدن ملا عبدالرحمن "مزمل " کسی که متهم به قتل 14 تن از هموطنان بی گناه ما در مسیر شاه راه کابل – غور،  قتل چهار نفر ترافیک و دها جنایت دیگر را مرتکب شده است ، در دفتر حزب اعتدال و آزادی گرد هم آمدند و بعد از مباحث و گفتگو نتیجه بر این شد تا متهم به کابل انتقال داده شده و مراجع عدلی و قضایی موصوف را در یک محکمه علنی به اشد مجازات محکوم نمایند . از آنجایکه خبرهای مبنی بر رهایی متهم توسط عناصر معلوم الحال در غور به گوش می رسد خواهان هرچه زود تر انتقال دادن وی به مرکز هستیم . در صورتیکه دولت و مراجع عدلی و قضایی کشور در امر به کیفر رسانیدن این جنایتکار، تعلل به خرج دهد و فرصت نفس کشیدن به قاتل مردم افغانستان را فراهم سازند، فعالان مدنی و نهاد های همسو گریبان مسئولین را خواهند گرفت و به حمایت از شهدا و به پاس همدردی به خانواده شهدا به جاده ها خواهند ریخت و صدای دادخواهی و عدالت طلبی شان را بلند خواهند کرد. بنابر این رحم کردن به چنین جنایتکاران بی احترامی به خون شهدا، پایمال کردن عدالت اجتماعی و بی حرمتی  به مردم بی دفاع کشور مان است .
هم‌چنان دراین جلسه تأکیدشدکه ستون پنجم به عنوان مهره اضلی دشمن دریدنه ­ی نظام فرصت را به هراس افگنان مهیا ساخته است تا آنان دست به جنایت‌های بیشتربزنند.مصداق این حرف های ما شخصی بنام قوماندان زمان آمرامنیت فزماندهی امنیه غوراست که همین ملا جنایت کاروقاتلِ ده ها هم‌وطن ما را از درهٔ مرغاب به رنجردولت برای تدوای آورده بود. بر علاوه ی این، گزازش‌های هم وجود دارد که آمر امنیت ولایت غور چندین باردیگر فزمانده‌هان داعش وطالبان را تداوی کرده است و به آن کمک های مالی و نظامی را فراهم کرده است و فرجام، ما نهادهای جامعه مدنی و نهاد های هم سوازحکومت ومراجع مسوول جدا می خواهیم که این فرمانده را ازوظیفه اش برطرف وبه دادگاه بکشاند تا دست ستون پنجمی‌ها ازبدنه نظام کوتاه گردد.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.