X

آرشیف

احمد سعيدی مردی از تبار نيکوئيها

درگذشته ها وقتی سخن از شجاعت و شهامت ميشد، عمدتاً اشخاص و افرادی در نظرم تجسم می يافت که  زود براشفته ميشدند و با ديگران حق و يا ناحق درگير ميشدند و يا هم  با اسلحه سر وکار داشتند. اما با گذشت زمان حالا برايم شجاعت و شهامت مفهوم ديگری پيدا کرده است. يعنی حالا وقتی که در مورد شجاعت و شهامت حرف زده ميشود، آن انسانهای در در نظر ما مجسم ميشوند که از با متانت و استقامت و صبر و استواری بوسيلۀ قلم و زبان دربرابر ناملايمات و دشواريهای زنده گی و در برابر بيعدالتيها و مظالم اجتماعی ايستاده گی ميکنند.
کشور عزيز ما افغانستان در مقاطع مختلف زمانی شاهد موجوديت بسا همچو افراد با شهامت بوده است. و امروز نيز ما خوشبختانه شاهد شجاعترين افراد و اشخاص هستيم که با چنين زيور آراسته اند. يکی ازينها احمد سعيدی است مردی که از دانش کافی مخصوصاً در علوم سياسی و اجتماعی برخوردار است، جوانمرد، سخی، ساده و بی تکلف،  مهربان و دلسوز است و بی پرده سخن ميگويد و مهمتر اينکه در برابر ناملايمات زنده گی و در برابر بی انصافی های اجتماعی نهايت حساس و مقاوم است.
همه ميدانيم که زنده گی اجتماعی هميشه مشحون از تقابل نيکوئيها و زشتيها است و خواه نخواه حق با باطل، دانش با جهل، عدالت با بی عدالتی، مظلوم با ظالم و… در تقابل قرار دارند. و اما سعيدی از تبار نيکوئيهاست. مردی که با شهامت و با شجاعت، جايگاه اش را در اجتماع معين ساخته است و موقف اش را معلوم کرده است. دراين مقابله اخيرا تحمل طرفداران جهالت بسر رسيد و تا سرحد خاتمۀ دادن به زنده گی سعيدی دست بکار شدند، اما خدا نخواست که نيکوئی پامال شود و دعای طرفداران نيکوئی مقبول درگاه رب العزت واقع شد و زنده گی دوباره نصيب سعيدی گرديد.

" اگر تيغ عالم بجنبد ز جای
نبرد رگی تا نخواهد خدای"

آری سعيدی زنده ماند و جايگاه وی در ميان مردم داخل و خارج کشور از عزت و حرمت بالاتر برخوردار شد و قلم بدستان نيکوکار او را به پاس مقاومت و شجاعت اش با اهدای جايزۀ "شجاعت حاتمی" افتخار بخشيدند.
ما در حاليکه اين جايزه را از تۀ دل برايش تبريک و تهنيت ميگوئيم، طول عمر، سعادت و سربلندی اش را از درگاه خداوند متعال التجا مينمائيم.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.