X

آرشیف

تبریکی آمدن ماه رمضان

در ابتدا فرارسیدن ماه مبارک رمضان را حضور همه َ مسلمانان بویژه مردم افغانستان تبریک عرض می کنم. به امید قبولی طاعات و عبادات همه ی مان. آرزو داریم از برکت این ماه مبارک شاهد شکل گیری یک دولت قوی و مقتدر، یک صلح دایمی و فراگیر در کشور و شاهد نابودی مرض کرونا، فقر، بیکاری و ناامنی در کشور عزیز مان افغانستان باشیم. 
رمضان به عنوان ماه رحمت، ماه مغفرت و ماه نجات از آتش دوزخ شناخته می شود. به رهبران سیاسی، مخالفین مسلح، طبقه تجار و خیر پیامم اینست که بیاید به احترام این ماه مبارک از خود خودگذری نشان داده و دست از اختلافات سیاسی، جنگ و خون ریزی، احتکار و قیمت فروشی دست برداریم. 
کشور ما بیشتر از هر وقت دیگر نیازمند اتحاد رهبران سیاسی می باشد، کمی به حال این کشور و این ملت دل بسوزانند، دست از اختلافات برداشته و با هم در راستای آوردن صلح دایمی، مبارزه با ویروس همه گیر کرونا و فقرزدایی کار و تلاش نمایند. همه از یک آدرس واحد تمام تمرکز شان را روی رساندن کمک به نیازمندان مبذول بدارند. جلوی احتکار کننده گان و قیمت فروشان را بگیرند، روابط بازرگانی شان را با کشورهای همسایه وسعت ببخشیده و مرزهای اقتصادی را روی بازرگانان همیشه باز نگهدارند. در قسمت فعال نگهداشتن برق و آب منازل و تاخیر در پرداخت صرفیه ها حداقل در این ماه با مردم همکاری صورت گیرد. از طرف دولت با شرکت ها، کارخانه جات و دیگر نهادها و موسسات خدماتی که تعطیل می باشند معافیت مالیاتی صورت گیرد. 
از مخالفین مسلح تحت هرنامی که هستند تقاضا داریم به احترام این ماه مبارک دست از جنگ، کشتن و آزار و اذیت مردم مسلمان و روزه دار افغانستان دست بردارند و یک آتش بس سرتاسری را اعلان کنند. تا مردم با خاطر جمع هم به طاعات و عبادات شان برسند و هم با فقر و مرض کرونا مقابله کنند. 
از تجار، سرمایه داران و افراد توانمند که توانایی و اراده کمک به نیازمندان را دارند تقاضا داریم در این ماه مبارک رمضان که خانواده های بی بضاعت و کاردرآمد را که از خاطر شیوع کرونا و قرنطینه شدن شهرها متضرر شده اند کمک و همکاری نمایند. پیشنهاد من اینست که هرکدام از ما که توانایی کمک را داریم الی اخیر ماه مبارک رمضان یا بیشتر از آن مسئولیت سرپرستی یک یا چند خانواده مستحق و نیازمند را به عهده بگیریم و با آنها همکاری کنیم. از مالکین مارکت ها، دکاکین و خانه ها همچنان تقاضا می گردد تا در قسمت کرایه با کرایه نشینان و کسبه کاران همکاری نمایند.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.