X

آرشیف

رّد اتهامات سکولاریستها ومستشرقین در مورد تعدد زوجات پیامبر (ص)

رد مقاله منتشرۀ مهدی خلجی ( یکتن ازسکولاریستها وخبرنگار بی بی سی ورادیوی فردای امریکا )که بر طبق  نظریات مستشرقین بر پیامبر عظیم الشان اسلام را  تهمت  شهوت پرستی وزن پرستی داده بود ( نعوذ بالله )
شما مقاله مهدی خلجی را در دیل این نوشته تحقیقی میتوانید مطالع کنید
***************************
حکمت تعدد زوجات پیامبر (ص)
پیش از این که به حکمت تعدد همسران پیامبر ج بپردازیم، لازم است برای خواننده مطالبی را که پیشتر دربارۀ وضعیت تعدد همسران که در جوامع بشری و عرب پیش از اسلام شایع بود، یادآور شویم. در اینجا می‌افزاییم که ازدواج رسول خدا ج با بیشتر از یک زن در مدینه منوره و در سن پیری ایشان بوده است.
پس از ذکر این دو نکته به بیان علت تعدد زوجات پیامبر ج و رخدادهایی که باعث هریک از ازدواج‌های پیامبر ج گردید بنابر ترتیب زمانی آن‌ها می‌پردازیم.
۱خدیجه دختر خویلد
——————–
او نخستین همسر پیامبر  (ص) است که در هنگام ازدواج زنی بیوه و سن وی بالغ بر چهل سال بود. این امر در حالی بود که پیامبر ج جوانی بیست و پنج ساله بود. خدیجه ل با پیامبر ج بیست و پنج سال زندگی کرد و هنگام مرگ شصت و پنج سال داشت و پیامبر ج در زمان حیات خدیجه ل با زن دیگری ازدواج نکرد.
از همین مسأله ازدواج پیامبر ج با خدیجه ل، پی می‌بریم که ازدواج پیامبر ج از روی هوس و شهوت نبوده است، و گرنه حضرت (ص) می‌توانست هرکدام از دختران جوانی را که بخواهد انتخاب کند، مخصوصاً که محمد ج در این هنگام به مکارم اخلاق و صفات نیکو شهرت داشت… اما پیامبرص به دنبال پاکی و عفاف بود که جملگی را در خدیجۀ طاهره ل یافته بود.
۲سوده دختر زمعه 
——————-
در همان سالی که خدیجه ل وفات یافت، ابوطالب عموی پیامبر (ص) هم به سرای باقی شتافت و پیامبر ج این سال را سال حزن نامید. پیامبر ج که در این هنگام تنها و بدون یاور ماند، نیازی شدید به کسی احساس می‌کرد که به او آرامش بدهد. در نتیجه با سوده ل که از زنان مؤمن و مهاجر است ازدواج کرد. سوده ل که شوهرش سکران بن عمرو را از دست داده بود، چون اسلام آورده بود، ترسید نزد خانواده‌اش باز گردد، زیرا مجدداً او را عذاب و اذیت می‌رساندند و شاید حتی او را می‌کشتند. هنگامی که پیامبر ج از احوال او باخبر شد، مایل گشت تا با او ازدواج کند، تا او را از بلاها و آزارها حفظ، و از او حمایت کند، پیامبر ج بر او کرامت نهاد و با وی ازدواج کرد، تا کسی را که با شوهرش در راه خدا هجرت کرده بود، از آزارها حفظ کند.
سن سوده ل در این زمان پنجاه و پنج سال بود و به همین خاطر مردم از تمایل رسول خدا ج به او، با اعجاب و ستایش برخورد کردند. حضرت  (ص) این زن بیوۀ تنها و غمگین و ناتوان را سرپرستی کرد تا درسی برای تمام مردان باشد که همسر اختیارکردن آنان در راستای تحقق اهداف عالی‌شان باشد.
اینجاست که ما بطلان تهمت‌های دشمنان اسلام و اتهامان آن‌ها را نسبت به شهوت‌پرستی و خودبینی پیامبر ج درک می‌کنیم.

ادامه مطلب در اینجا

 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.