X

آرشیف

بمناسبت چهارمين سال فعاليت بنياد فرهنگی جهانداران غوری

چهارسال پيش، نهادی با رهبری شخصيتهای اهل ادب و قلم از تبار سرزمين غور، با فکر روشن و قلب پاک، همت کردند و خرد و کتاب و دانش و محبت را در مقابل جهل و بی دانشی و جنگ برگزيدند و نام آنرا "بنياد فرهنگی جهانداران غوری" گذاشتند.
بدون شک چهارسال برای انجام کارهای فرهنگی در اين جامعۀ پراگنده و در شرايط بحران اعتماد، يک زمان بسيار کوتاه است. اما خوشبختانه بنياد فرهنگی جهانداران غوری، بطور شايسته و بايسته در اشاعه، پخش و ترويج مسايل فرهنگی کارهای بس بزرگ و مهمی را انجام داده است. بطور مثال چاپ و نشر ۲۶ اثر و رساله از شخصيتهای فرهنگی معاصر و نيز چاپ و نشر کتابهای مهم فرهنگی و تاريخی گذشتگان که ارايه کنندۀ هويت تاريخ درخشان غوری ها ميباشد، توسط اين بنياد، بيانگر فعاليت چشمگير بوده که واقعاً قابل تقدير ميباشد. 
از طرف ديگر، اين بنياد در توسعه و تأمين روابط قلم بدستان، نويسنده گان و دانشمندان در داخل و خارج کشور، قدمهای ارزندۀ برداشته و در مناسبتهای مختلف فرهنگی، با سهمگيری فعال و نيکو، نقش و توانايی فرهنگيان را برجسته ساخته است.
همچنان تهيه و طبع، نشریۀ ماهوار بنیاد بنام "شنسبانيه"، يکی ديگر از ابتکارات بنياد فرهنگی جهانداران غوری است که دران نوشته ها، مطالب و مسايل مهم روز، موضوعات تاريخی و اشعار و مقالات نويسنده گان انعکاس داده ميشود.
متيقن هستيم که تلاشها و مساعی بنياد جهانداران غوری در راستای احيا و بارور ساختن فرهنگ نيکوی سرزمين ما، ميتواند تأثيرات مثبت و مناسبی را در تغيير ذهنيت اعضای جامعه برای طرد نفاق، مخالفتها و منازعات و انتخاب راه اتفاق و اتحاد، صلح و دوستی از خود بجا بگذارد.
با اغتنام فرصت، چهار سالگی پربار بنياد جهانداران غوری را به رهبری، اعضای آن و به همه فرهنگيان عزيز و گرامی از تۀ دل تبريک و تهنيت عرض نموده و از خداوند متعال برای همه آنهای که در راه اعتلا و انکشاف فرهنگ سرزمين ما، فعاليتهای صادقانه و مسؤولانه انجام ميدهند، پيروزيهای مزيد آرزو مينمايم.

فگارزاده، شهر کابل
ماه دلو، ۱۳۹۲

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.