X

آرشیف

۱۵ نیروی خیزش مردمی در ساغر کشته شدند

منابع محلی می گویند که در حمله دیشب طالبان بالای پوسته امنیتی "جواجه" ولسوالی تولک ولایت غور، ۱۵ نیروی خیزش مردمی کشته شدند.
عبدالسمیع باشنده ولسوالی ساغر می گوید که شب گذشته طالبان از چندین جهت بالای پوسته امنیتی "جواجه" حمله نمودند که در نتیجه تمامی نیروهای مستقر در این پوسته امنیتی که تعداد شان به ۱۵ نفر میرسید، کشته شدند.
حبیب الرحمن ملکزاده، قوماندان امنیه ولسوالی تیوره ولایت غور درگیری در جواجه ساغر را تایید میکند و می گوید که ۷ نفر از خیزش های مردمی در این نبرد کشته شدند.
از سوی هم، عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور تایید نمود که پوسته امنیتی جواجه بدست طالبان افتاده و نیروهای امنیتی عقب نشینی کردند. آقای خطیبی از آمار تلفات اظهار بی خبری میکند.
پوسته امنیتی جواجه ولسوالی ساغر در میان ۳ ولسوالی (تیوره، تولک و ساغر) قرار دارد که به عنوان نقطه ستراتیژیک به آن نگاه میشود.
طبق یک خبر دیگر، درگیری میان نیروهای خیزش مردمی و طالبان در منطقه پای حصار ولسوالی تیوره ادامه دارد.
حبیب الرحمن ملکزاده، قوماندان امنیه ولسوالی تیوره می گوید که نیروهای خیزش مردمی به تنهایی در برابر طالبان مقاومت دارد.
عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور گفت که درگیری در پای حصار ولسوالی تیوره از طرف روز کمتر و از طرف شب به گونه پراکنده جریان دارد.
درگیری های پی هم طالبان با نیروهای خیزش مردمی و امنیتی در ولسوالی های تیوره، ساغر، تولک و شهرک از دو هفته به این طرف ادامه دارد، در این میان ده ها تن از دولت و طرفداران آن بشمول طالبان کشته و زخمی شدند و همچنان بیش از ۶ صد فامیل به مراکز این ولسوالی ها بیجا شدند.
باشندگان ولسوالی های غربی غور از کم کاری حکومت مرکزی و محلی در قبال حملات طالبان داد خواهی نمودند و خواستار کمک نیروهای هوایی و زمینی به آن ولسوالی ها شدند. اما با گذشت چند روز توجه لازم برای دفع حملات طالبان و سقوط پی هم مناطق ستراتیژیک بدست این گروه، صورت نگرفته است.
گفته میشود که طالبان ولایت های هلمند، فراه، فاریاب و میمنه بشمول طالبان محلی از دو هفته به این طرف حملات تهاجمی را بالای پوسته های امنیتی خیزش های مردمی و نیروهای امنیتی در ولسوالی های تولک، تیوره، ساغر و شهرک آغاز نمودند. اما در این مدت توجه جدی به این تحرکات و حملات طالبان از جانب حکومت صورت نگرفته است.
 
 
چهارشنبه ۱۲ سرطان ۱۳۹۸ برابر است با ۳ جولای ۲۰۱۹
نویدالله پژواک
وبسایت جام غور
 
 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.