X

آرشیف

یک نهاد مددرسان در غور برای ۵۵۰ کودک برنامه‌ی آموزش فن و حرفه راه‌اندازی کرده است

یک نهاد مددرسان در ولایت غور برای ۵۵۰ کودک زمینه‌ی برنامه آموزش فن و حرفه را فراهم کرده است. این تعداد کودک شامل کودکان خیابانی، بیجاشده، رد مرز شده از کشورهای همسایه و کودکان بی‌سرپرست به‌شمول پسران و دختران می‌شوند. برنامه آموزش فن و حرفه برای این کودکان قرار است برای یک‌ونیم سال ادامه داشته باشد.

ذبیح‌الله شباب، مسئول مؤسسه رازی در ولایت غور به روزنامه اطلاعات روز گفت که این برنامه قرار است در سه مرحله در فیروزکوه و ولسوالی‌های دولینه، دولتیار و لعل و سرجنگل تطبیق شود.

آقای شباب افزود که مرحله‌ی نخست در فیروزکوه و ولسوالی دولینه ۲۰۰ کودک را تحت پوشش قرار می‌دهد و در مرحله‌ی دوم ۲۰۰ کودک دیگر در ولسوالی دولتیار و فیروزکوه مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به‌گفته‌ی او، در مرحله‌ی سوم نیز ۱۵۰ کودک در فیروزکوه و ولسوالی لعل و سرجنگل از برنامه آموزش فن و حرفه بهره‌مند خواهند شد. همزمان با این، شباب گفت که کودکان تحت حمایت این برنامه شامل مکاتب نیز می‌شوند.

شباب همچنین گفت که اعضای خانواده‌ی این کودکان آسیب‌پذیر نیز در بخش‌های مبایل‌سازی، موترسایکل‌سازی، خامک‌دوزی و خیاطی در مدت شش ماه آموزش می‌بینند و وارد بازار کار می‌شوند.

مسئول مؤسسه رازی در غور توضیح داد که تیم‌های سروی این مؤسسه در همکاری با ادارات دولتی و مؤسسات همکار، کودکان آسیب‌پذیر را شناسایی و شامل این برنامه‌ی آموزشی می‌کنند.

با این حال، شماری از کودکان غوری که تاکنون مشغول کارهای شاقه بودند، از راه‌اندازی این برنامه‌ی آموزشی استقبال می‌کنند. آنان می‌گویند که هم می‌توانند مکتب بروند و هم زمینه‌ی آموزش و اشتغال‌زایی برای خانواده‌های‌شان فراهم شده است.

غور در حوزه‌ی غرب افغانستان یکی از ولایات محروم این کشور است. فقر و بیکاری در این ولایت سبب شده است تا کودکان زیادی به کارهای شاقه روی بیاورند.

اکنون اما مؤسسه رازی با حمایت مالی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) و برنامه جهانی غذا (WFP) برای این کودکان زمینه‌ی آموزش فن و حرفه را فراهم کرده است.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.