X

آرشیف

یک موسسه در غور یکهزار قلم مواد طبی و تعلیمی مساعدت کرد

موسسه خیریه جام غور 987 قلم لوازم صحی، تعلیمی و ویلچیر برای افراد دارای معلولیت را به ریاست صحت عامه، مکاتب، شورای های انکشافی و افراد نیازمند در غور توریع نمود.
حمیدالله ژواک رئیس موسسه خیریه جام غور می گوید که از جمله مواد مساعدت شده 103 عراده ویلچیر و 123 پایه چوکی، ۱۵۰ کارتن لوازم طبی، 20 پايه کمپیوتر دسکتاب، ۱۰ پایه تذکره، ۱۰ پایه میز، ۴ پایه پرنتر، دوپایه میز سیار طبابتی، ۸ پایه چوکی چرخکی را به ریاست صحت عامه غور، رسانه ها، شورا های انکشافی و مردم نیازمند توزیع نمود.
آقای ژواک می گوید که ۵۵ پایه چوکی،۲۰ پایه میز، ۱۰ پایه الماری و ۵ دانه بطری را به لیسه مقاومت و مکتب نسوان عاشقان ولسوالی تیوره مساعدت نمودند و همچنان 5 عراده ویلچیر و دو عراده بایسکل برای افراد دارای معلولیت نیز به باشندگان این ولسوالی مساعدت گردید.
رئیس موسسه خیریه جام غور در ادامه گفت، 14 پایه تخت شفاخانه به کلینیک ساغر، ۱۰ پایه به کلینیک شهرک، ۵ پایه به کلینیک پسابند و ۵ پایه تخت به یکی از کلینیک ها در شهر هرات، بخش دیگر از کمک های این نهاد بود.
غلام محمد پیمان رییس اداری و مالی و سرپرست ولایت غور که در مراسم توزیع مساعدت های موسسه خیریه جام غور صحبت میکرد از دست اندرکاران این نهاد بویژه از قاضی عبدالقدیر علم طراح این مساعدت ها قدردانی نمود و این نهاد را یکی از بزرگترین حامی نیازمندان و مردم غور عنوان کرد.
 آقای پیمان با توزیع یک عراده ویلچیر به یک هموطن معلول گفت، موسسه خیریه جام غور یگانه نهاد خیریه ایست که با امکانات بیشتر توانسته است مصدر خدمت به هموطنان نیازمند گردد.
سرپرست ولایت غور بر ادامه کمک های این نهاد تاکید نمود و از همآهنگ کنندگان مساعدت ها خواست تا نیازمندان غور را در بخش های مختلف یاری رسانند.
در همین حال، داکتر غلام نبی یگانه رئیس صحت عامه غور نیز از تلاش های پی هم دست اندرکاران موسسه خیریه جام غور در راستای فراهم سازی کمکها به مردم این ولایت اظهار قدردانی نمود و گفت:" ریاست صحت عامه غور بزرگترین کمک را در بخش صحت و افراد دارای معلولیت از موسسه خیریه جام غور دریافت کرد که به مراتب در فراهم سازی سهولت ها به مردم گام ارزنده ی است".
آقای یگانه در ادامه گفت، ریاست صحت عامه غور چندمین بار کمک این نهاد خیریه را دریافت کرده و موثریت آن در جامعه هویداست، بناء از مسوولان و دست اندرکاران این نهاد خیریه میخواهیم که بر دوام این کمک ها مردم غور را بویژه بخش صحت را یاری بیشتر رسانند.
عبدالقادر علم همآهنگ کننده این کمک ها که به هدف مدیریت بهتر از کشور دنمارک به ولایت هرات آمده بود از توزیع کمک ها و سهم بندی آن به اساس نیازمندی ها اظهار خرسندی نمود و از مسوولان موسسه خیریه جام غور خواست تا در شفافیت کار از سعی و تلاش دریغ ننمایند.
این شانزده همین بار توزیع مواد صحی و تعلیمی این موسسه خیریه جام غور است که از سال 2005 تا الحال به نیازمندان، نهاد های مدنی، دولتی و غیردولتی در غور توزیع میگردد.
رئیس این نهاد می گوید که آنها توانسته اند تا بخش از نیازمندی های مردم غور را در 11 سال گذشته با مساعدت های شان در بخش های معارف، صحت و افراد دارای معلولیت، رفع نمایند.
مسوولان این نهاد می گویند که آنها توانسته اند تا بخش از نیازمندی های مردم غور را در 11 سال گذشته با مساعدت های شان در بخش های معارف، صحت و افراد دارای معلولیت، رفع نمایند.
 
مساعدت های موسسه خیریه جام غور (قبلا زیر نام کمک های خیریه جام غور بود) در سال ۲۰۰۵ آغاز شد که تا حال حدود ۱۶ مرتبه مساعدت هایش را به مردم غور در بخش های صحت و معارف و همچنان تهیه و تدارک ویلچیر ها برای افراد دارای معلولیت و رفع بخشی از نیازمندیهای مردم، انجام داده است.
 
چهارشنبه ۷ اسد ۱۳۹۵ برابر است با ۲۷ جولای ۲۰۱۶
نویدالله پژواک
وبسایت جام غور

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.