X

آرشیف

گروه داعش و طالبان در غور بیعت کردند.

 

نماینده گان مردم در شورای ولایتی و مقامات امنیتی غور این خبر را تایید کردند و گفته اند که این دو گروه به روز یکشنبه در منطقه " رغسکن " در شمال شهر فیروزکوه گفتگو شدند.
فضل الحق احسان، رئیس شورای ولایتی غور می گوید: شخص بنام شیخ الندا یک فرمانده گروه طالبان و ملا احمد شاه معاون والی خود خوانده طالبان همراه با شاه ولی فرمانده داعش پس از گفتگو بیعت کردند.
به بیان آقای احسان، گروه داعش و طالبان پس از آن با هم بیعت کردند که داعشیانِ ولایات دیگر منطقه رغسکن مرغاب را ترک گفتند.
پیش از این گروه داعش و طالبان به دلیل نپذیرفتن یک دیگر باهم درنبرد بودند که در نتیجه این درگیر ها شماری زیادی از دو طرف کشته و زخمی شدند.
عبدالحمید ناطقی، یک عضو شورای ولایتی غور نیز می گوید که طالبان به دلیل سوی استفاده از گروه داعش در نا امن ساختن این ولایت، با آنها بیعت کرده است.
او همچنان از اختلافات میان سران داعش نیز خبر داده و گفته است که شماری از فرمانده هان داعش از بیعت با گروه طالبان رضایت نداشته و به همین اساس به مناطق دیگری این ولایت رفته اند.
هرچند پیش از این مقامات امنیتی غور از گفتگوی ها میان داعش و حکومت سخن گفته بودند، اما این تلاش ها هیچ نتیجه در پی نداشته است.
غلام مصطفا محسنی، فرمانده امنیه غور با تایید این خبر می گوید که از میان 18 خانواده داعش در شمال فیروزکوه، تنها 4 خانواده آنان باقی مانده و دیگران پس از عید قربان به ولایات شان رفته اند.
او گفته که آنان هرنوع آمادگی را برای جلوگیری از حملات طالبان و گروه داعش در این ولایت دارند.
پیش از این هم سران داعش و طالبان چندین بار گفتگو داشتند، اما به توافق نظر نرسیدند.
گروه داعش تا اکنون در این باره چیزی نگفته اند و قاری یوسف احمدی نیز از این موضوع اظهار بی خبری کرده است.
 
یکشنبه ۱۹ سنبله ۱۳۹۶ برابر است با ۱۰ سبتمر ۲۰۱۷
نویدالله پژواک
وبسایت جام غور
 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.