X

آرشیف

پل منطقه کمینج ولسوالی شهرک غور باز سازی می‌شود.

مسولان فرهنگی امارت اسلامی غور می‌گویند که والی این ولایت در دیدارش با شورای شهرفیروزکوه و تاجران این ولایت، از آنان خواسته تا برای بازسازی پل منطقه کمینج اداره محلی این ولایت را حمایت مالی کنند.
مولوی عبدالحی زعیم، رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ غور می‌گوید، این دیدار والی غور با تجار و اصناف شهر فیروزکوه، چندروز پیش صورت گرفته است.
موصوف می‌گوید:« مولوی احمدشاه دین‌دوست والی ولایت غور ضمن استماع چالش ها و پیشنهادات شورای شهر و تجاران شهر فیروزکوه، پیرامون ترمیم پل کمینج و ایجاد سهولت برای رفت و آمد عابرین و موتر های بار بری و مسافر بری از این راه صحبت کرده و از تجاران و کسانیکه توان مالی دارند خواسته تا جهت ترمیم پل کمینج به حد توان با اداره محلی همکاری مالی کنند.»
براساس گفته‌های مسولان فرهنگی امارت اسلامی غور، تاجران و اصناف شهر از این اقدام والی استقبال کرده و اطمینان داده اند که آنچه در توان داشته باشند با اداره محلی این ولایت جهت ایجاد سهولت برای مردم همکاری می‌کنند.
پس از این دیدار حاجی حیات الله خادم، یکی از تاجران شهرفیروزکوه در صفحه فیسبوکش چنین نوشته است:« ما این پُل را راست می کنیم، از همه خوبانِ غوری چه در داخل و خارخ از کشور جانانه می طلبم ، قهرمانانه دست و قلم برزنید، تا یک شانهِ خمیدهِ پُلِ کمنج را راست نماهیم،
دوستانیکه که درین امرِ خیر خالصانه اشتراک می‌ورزند حضور شان گرامی وقامتِ شان راست،
همه میدانیم بازویِ پُلِ کمنج بی گناه خَم گشت، اما حالا چون و‌چرا اش به مصلحت نیست.»
در همین حال برخی از راننده گان موتر های مسافر بری و بار بری می‌گویند که آنان پیش از این با صدها مشکل و از مسیرهای طولانی مواد اولیه و مسافرین را به ولایات غور- هرات منتقل می‌کنند.
ضیاالدین یکی از راننده گان می‌گوید:« حالا هم خوب است آب کم است موترها می‌توانند از کنار پل از دریا بگزرند، اما اگر آب بیشتر شد پل هم تاهنوز خراب است ما مگر از راه های طولانی مسافرین را از هرات به غور و غور به هرات ببریم، پل کمینج جور شود خیلی سهولت ها را ایجاد می‌کند مسافرین و ما می‌توانیم راحت از این مسیر بگذریم.»
پل منطقه کمینج، مسیر شاهراه غور- هرات را با هم وصل و و کوتاه ترین مسیر است.
بر اساس گفته‌های مسولان حکومت پشین، این پل چند سال پیش از سوی افراد امارت اسلامی منفجر و تخریب شد.
مسولان حکومت گذشته همچنان گفته بودند که افراد امارت اسلامی بخش‌های از این شاهراه را نیز با عشر عمومی تخریب کرده اند.
پس از آن رفت و آمد موتر های بار بری و مسافر بری از این مسیر نیز قطع و باعث افزایش قیمت های مواد اولیه به ویژه آرد، روغن، برنج و مواد نفتی در بازار های ولایت غور شد.
اما برخی از مسولان امارت اسلامی که نمی‌خواهند از آنان در گزارش نام گرفته شود می‌گویند که این پل را ابتدا طیارات نظامی بمباردمان کرده و سپس مجاهدین کرده اند.
این مقام امارت اسلامی همچنان می‌گوید که مسولین امارت بیش از بیست کیلومتر از مسیرهای تخریب شده دره جام را دوباره باز سازی کرده اند.
معروف سیدی

 

پل منطقه کمینج ولسوالی شهرک غور باز سازی می‌شود.

پل منطقه کمینج ولسوالی شهرک غور باز سازی می‌شود.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.