X

آرشیف

والی غور: فرزند غور، آشنایی با جغرافیا و تفاوت جنسیت با دیگر والیان، راز موفقیتم است

شنبه 13 سرطان 1394 برابر با 4 جولای 2015
نویدالله پژواک
وبسایت جام غور

سیما جوینده والی جدید غور

سیما جوینده والی جدید ولایت غور در یک گفتگوی اختصاصی با وبسایت جام غور گفت: "غوری بودن، آشنایی با جغرافیا و تفاوت جنسیت با والیان قبل، از راز های موفقیم است".
خانم جوینده که سه روز قبل بحیث والی غور آغاز به کار کرد، میگوید که به استثنای پسابند به تمامی ولسوالی های غور سفر نموده، از جغرافیای آن ولایت و وضعیت کلی مطالعه عمیق دارد و این کار باعث میشود تا در مبارزه با مشکلات موفق شود.
والی غور گفته است که مردم آن ولایت احترام خاص به زن دارد و اینکه خودش از این احترام برخوردار است؛ موجودیت وی در راس اداره محلی میتواند نوید برای صلح و آرامش و اتفاق مردم باشد. 
سیما جوینده در مصاحبه با خبر نگار وبسایت جام غور گفت که مبارزه با فساد اداری، تامین امنیت، حل منازعات قومی، سهیم ساختن خانم های غور در سیاست و برگرداندن قدرت از دولت به مردم؛ در اولویت برنامه ی کارش جا دارد.
خانم جوینده میگوید که وی برای حل بسیاری مشکلات اجتماعی در نظر دارد تا کمیسیون متشکل از تمامی اقوام را ایجاد نماید و زنان نیز در آن حضور فعالداشته باشند.
وی گفت:"زنان نسبت به گذشته در غور قوی شدند به این معنی که زنان تحصیل یافته داریم که اکنون میتوانند با بسیاری از مشکلات مبارزه نمایند، در راس اداره باشند و در بسیاری از تصامیم و یا گفته میتوانم که در سیاست دخیل باشند. و از این جهت میخواهم تا زنان در پروسه های مختلف از جمله حکومت داری و حتی در حل منازعات قومی سهیم باشند".
خانم سیما جوینده قبل ازین نماینده مردم غور در پارلمان کشور بود که اخیراً به اساس تصمیم دولت مرکزی بحیث والی غور تعیین شد.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.