X

آرشیف

نخستین والی زن در ولایت غور آغاز به کار کرد

چهارشنبه ۱۰ سرطان ۱۳۹۴ برابر است با اول جولای ۲۰۱۵
نویدالله پژواک
وبسایت جام غور
 
سیما جوینده، نخستین والی زن در ولایت غور روز چهارشنبه () از سوی محمد نادر یما معین پالیسی و مسلکی اداره مستقل ارگانهای محلی، طی مراسم ویژه رسماً به اداره محلی آن ولایت معرفی گردید.
محفل که به همین مناسبت در سالون کنفرانس های ولایت برگزار شده بود علاوه بر مسوولان اداره محلی ولایت غور، متنفذین قومی، علمای کرام، زنان، نمایندگان مردم در شورای ولایتی، رسانه ها و جامعه مدنی اشتراک ورزیده بودند.
محمد نادر یما معین پالیسی و مسلکی اداره مستقل ارگانهای محلی، گزینش سیما جوینده به حیث والی جدید آن ولایت را یک گام به جا خوانده، آنرا آغاز جدید در راستای تقویت نهاد های حکومتداری خوب عنوان کرد. موصوف به نماینده گی از دولت مرکزی، از تغییرات بنیادی در سطح ادارة محلی اطمینان داد.
آقای یما، از کارکرد و رهبری سید انور رحمتی والی قبلی ولایت غور اظهار قدردانی نمود و وی را یک مدیر توانا، موفق و بربار عنوان کرد.
سیما جوینده والی جدید ولایت غور در صحبت هایش به مردم آن ولایت اطمینان داد که از هیچ نوع سعی و تلاش در قسمت تامین صلح و ثبات دریغ نورزیده و در قسمت بهبود عرضه خدمات تلاش های جدی خواهد نمود.
تطبیق قانون، مبارزه علیه فساد اداری، تلاش در قسمت محوه مواد مخدر و همچنین اصلاحات در ادارات از الویت های کاری والی جدید غور میباشد.
خانم جوینده متولد سال ۱۳۵۱ در ولسوالی فیروزکوه (چغچران سابق) ولایت غور و دارای مدرک لیسانس است.
سیما جوینده بحیث والی ولایت ناامن غور د حالی تعین شد که به نقل از مسوولان اداره محلی آن ولایت، بیش از ده هزار افراد مسلح غیر مسوول که بیش از ۸۰ درصد خاک غور را تحت کنترل خود دارند و هر یک قوانین خود ساخته شان را در مناطق تحت تصرف شان تطبیق می کنند، وجود دارد.
علاوه بر موجودیت افراد مسلح غیر مسوول، بزرگترین چالش در آن ولایت اختلافات قومی گفته شده است که همواره تلفات انسانی، مهاجرت های گروهی و خسارات در پی داشت.
آیا در شرایط کنونی به ولایتی همچون غور خانم جوینده موفق خواهد بود یا خیر، با گذشت زمان معلوم خواهد شد.
 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.