X

آرشیف

مهریه دختران با پیشنهاد علماء، بزرگان، شورای شهر، شوراهای اطراف شهر ومتنفذین ولایت غور به ۳۵۰۰۰۰ سه ونیم لک افغانی در این ولایت تعین گردید:

امروز بزرگان، موی سفیدان و متنفذین غور با ابتکار و مشوره دهی سالم شان در طی نشست با ملا احمد شاه دین دوست والی ولایت غور، جهت کاهش مهریه دختران و همچنان کاهش مصارف عروسی و جهیزیه را در این ولایت مورد بحث قرار دادند.

در این نشست بعد از مشوره دهی و شریک ساختن نظریات بزرگان با والی ولایت غور فیصله به عمل آمد تا من بعد مهریه دختران ۳۵۰۰۰۰ افغانی تعین می باشد و هم چنان در مورد کاهش مصارف عروسی و جهیزیه نیز تصامیم لازم اتخاذ گردید.

گفتنی است که قبلا در این ولایت مهریه دختران بطور چشم گیر بالا بوده و اکثریت جوانان که وضعیت اقتصادی شان خوب نبوده و بعد از ازدواج و عروسی مجبور به ترک وطن و یا هم از لحاظ اقتصادی به مشکلات دشوار رو برو می شدند وهمچنین بزرگان ومتنفذین در غور از تمام مشکلات که در این زمینه جوانان وخونواده رو برو هستند سخن گفتند وخواستار عملی شدن این فیصله شدند.

خوشبختانه بزرگان و متنفذین دلسوز این دیار با این فیصله و کاهش مهریه و کاهش مصارفات عروسی، لطف بزرگی را در حق جوانان و مردم خویش روا داشتند.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.